• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
رئیس کل دادگستری فارس:

اقدامات علمی و پژوهشی قضات استان زمینه اتقان آراء قضایی فراهم کرده است

  • کد خبر : 12268
  • 26 آذر 1399 - 8:32
اقدامات علمی و پژوهشی قضات استان زمینه  اتقان آراء قضایی  فراهم کرده است
رئیس کل دادگستری استان فارس در نهمین جلسه شورای قضایی استان فارس از اهتمام معاون منابع انسانی دادگستری و قضات استان در امر پژوهش تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از تلاش های قضات برجسته استان فارس در راستای انجام کارهای علمی و پژوهشی گفت: دادگستری فارس در ارائه شاخص های تحول در قوه قضائیه یکی از استان های پیشتاز بوده که این امر حاصل از وجود دیدگاه های علمی مجموعه قضایی استان است.

وی با بیان این که اقدامات مناسبی در حوزه پژوهش در سالهای اخیر انجام شده است از برگزاری ۲ هزار نشست قضایی در سراسر استان و چاپ ۱۵۰ جلد کتاب و ۲۴۰ عنوان مقاله خبر داد و افزود: این اقدامات در کنار برگزاری جلسات نقد و تحلیل آرای قضایی زمینه اتقان بیشتر آراء را فراهم ساخته است.

رئیس شورای قضایی استان فارس با تأکید بر این که ثمره کارهای علمی و پژوهشی وهمت همه قضات استان برتری دادگستری استان فارس در اکثر زمینه است.

وی همچنین خدمات مجموعه سازمان های وابسته قوه قضائیه در استان فارس را نیز ستودنی خواند و بیان داشت: اقدامات ارزشمندی اجرا گردید که از جمله آن تثبیت مالکیت ۳ و نیم میلیون هکتار از اراضی استان است که این اقدام معادل کار در ۴۰ سال گذشته می باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه شورای قضایی استان بر کاهش موجودی پرونده های معوق و قدیمی در کلیه حوزه های قضایی استان تأکید کرد و گفت: گزارش های اخذ شده از حوزه های مختلف نشان می دهد برخی از حوزه ها در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته اند اما لازم است قضات در سراسر استان برنامه ریزی واژه ای در خصوص مختومه ساختن پرونده معوق داشته باشند و حداکثرتا قبل از پایان امسال تکلیف این پرونده ها مشخص گردد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین تعیین تکلیف اموال توقیفی وخودروهای موجود در پارکینگ های استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: این موضوع از جمله تأکیدات اخیر ریاست معظم قوه قضائیه در راستای حفظ حقوق شهروندی بوده است که باید در دستور کار پیگیری ویژه دادستان های سراسر استان قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات الکترونیک قضایی از جمله شاخص های مهم ارزیابی دادگستری های استان ها قرار گرفته است خواستار توجه ویژه مسئولین قضایی استان به این امر مهم شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=12268

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.