• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

آمار جانباختگان کرونا در فارس، از مرز ۲۸۰۰ نفر گذشت

  • کد خبر : 12246
  • 22 آذر 1399 - 13:23
آمار جانباختگان کرونا در فارس، از مرز ۲۸۰۰ نفر گذشت
آخرین آمارهای مربوط به وضعیت کروناویروس در استان فارس، از افزایش آمار جانباختگان این بیماری از مرز دو هزار و هشتصد نفر، از ابتدای شیوع این بیماری خبر می دهد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از افزایش موارد نمونه گیری های تشخیصی به بیش از ۵۲۴ هزار مورد در استان، از ابتدای شیوع تا امروز، بیست و دوم آذر خبر داد و گفت: با بررسی نمونه های انجام شده، در این بازه زمانی ۱۵۵ هزار و ۹۸۲ بیمار مثبت قطعی در فارس شناسایی شده است.

دکتر «عبدالرسول همتی» آمار جانباختگان این بیماری را نیز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ نفر اعلام کرد و با آرزوی غفران الهی برای آنان، افزود: با افزوده شدن این تعداد، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع تاکنون، به دو هزار و ۸۱۰ نفر افزایش یافت.

او در ادامه این گزارش از بستری هزار و ۱۱۹ نفر بیمار مثبت قطعی و یا مشکوک و دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدا تاکنون ۱۴۸ هزار و ۹۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

ابتلای بیش از ۷۸ هزار شیرازی به کروناویروس از ابتدای شیوع بیماری

معاون بهداشت دانشگاه به روال روزهای شنبه هر هفته، گزارش از آمار تجمعی مبتلایان کروناویروس در استان فارس اعلام کرد که بر اساس این گزارش، شیراز با ۷۸ هزار ۷۴۲ مورد مثبت قطعی، در بالاترین رتبه شهرهای استان فارس قرار دارد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر موارد ابتلا در استان را نیز ۴۲۸۸ مورد مربوط به کازرون، ۳۸۸۶ مورد مرودشت، ۲۶۳۶ مورد فیروزآباد، ۲۶۲۳ مورد ممسنی، ۲۴۷۴ مورد آباده، ۲۴۶۵ مورد داراب، ۲۴۳۵ مورد کوار، ۱۸۲۷ مورد سپیدان، ۱۵۴۳ مورد استهبان، ۱۴۱۶ مورد زرین دشت، ۱۴۱۵ مورد نی ریز، ۱۳۶۰ مورد کوه چنار، ۱۳۵۹ مورد اقلید، ۱۳۳۹ مورد قیروکارزین، ۱۱۹۲ مورد خرم بید، لامرد و رستم هر کدام ۱۰۶۸ مورد، ۱۰۳۸ مورد زرقان و ۱۰۰۳ مورد مربوط خرامه بوده است.

بر اساس این گزارش، پاسارگاد با ۹۹۸ مورد، فراشبند با ۹۳۸ مورد، ارسنجان با ۷۶۳ مورد، سروستان با ۶۷۱ مورد، مهر با ۶۴۶ مورد، بوانات با ۵۴۶ مورد، بیضا با ۵۳۳ مورد، بختگان با ۴۸۹ مورد و سرچهان با ۳۷۶ مورد بیمار مثبت قطعی، در رده های بعدی بوده و دیگر موارد ابتلا نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان بوده است.

توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه های استان

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از در دسترس بودن واکسن آنفولانزا در داروخانه های استان خبر داد و گفت: پس از تزریق واکسن برای گروه های هدف بیماری آنفولانزا از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون واکسن این بیماری به میزان کافی در داروخانه ها توزیع شده و هم استانی هایی که نیاز به این واکسن دارند می توانند برای دریافت، به داروخانه های استان مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=12246

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.