• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

حضور گروه جهادی مشاوران حقوقی بسیج حقوقدانان استان فارس در زندان و بازداشتگاه مرکزی شیراز

  • کد خبر : 11987
  • 21 آذر 1399 - 17:11
حضور گروه جهادی مشاوران حقوقی بسیج حقوقدانان استان فارس در زندان و بازداشتگاه مرکزی شیراز
در اجرای اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با بهره گیری از توانمندی ها و امکانات بالقوه و بالفعل دستگاه ها و سازمان ها درحمایت از اقشار آسیب پذیر و تسریع در ارایه خدمات به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی و استفاده از خدمات حقوقی رایگان به زندانیان نیازمند و بی بضاعت زندان های استان، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندان های فارس و سازمان بسیج حقوقدانان منعقد شده است.

در ادامه حضور گروه های جهادی در زندان مرکزی شیراز و به منظور ارائه مشاوره حقوقی به زندانیان زندان مرکزی شیراز، اندرزگاه نسوان و باز داشتگاه مرکزی شیراز، گروه جهادی بسیج حقوقدانان استان فارس در زندان های شیراز حضور یافتند و به زندانیان مشاوره های حقوقی ارائه کردند.

در این مراسم اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان های فارس و روح اله رضایی دانا مدیر زندان مرکزی شیراز همراه با حقوقدانان به صورت چهره به چهره پاسخگوی مسائل و پرسش های زندانیان بودند.

مدیر کل زندان های استان فارس ضمن قدردانی از حضور گروه های جهادی به ویژه بسیج حقوقدانان استان فارس در زندان های شیراز گفت : در راستای اجرای اولویت های دوازده گانه سازمان زندان ها مبنی بر همکاری دستگا ه های اجرایی و نهادهای مردمی، و طی تفاهم نامه همکاری با بسیج حقوقدانان، تعداد ۱۵ نفر از حقوقدانان به منظور ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قضایی در زندان مرکزی شیراز،بازداشتگاه مرکزی،و اندرزگاه نسوان حضور یافتند و به ۵۰۰نفر از زندانیان مشاوره حقوقی ارئه کردند.

اسحاق ابراهیمی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه مشترک، ارائه خدمات مشاوره، وکیل معاضدتی و تسخیری و همچنین کارشناس معاضدتی به صورت رایگان انجام می گیرد.

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری با بسیج حقوق دانان استان، حضور و همکاری مشاوران حقوقی و کانون وکلای استان در سراسر زندان های استان فارس تداوم خواهد یافت و یک روز در هفته وکلا در زندان های استان فارس به منظور انجام مشاوره حقوقی حضور می یابند.

مدیر کل زندان های استان فارس یادآور شد: تحقق این امر مهم، با هدف حمایت مادی و معنوی از زندانیان و خانواده های نیازمند آنان با همکاری خیرین و سایر نهاد های مرتبط باهدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11987

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.