• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

تاخیر در کوچ مانعی برای مایحتاج عشایر فارس نیست

  • کد خبر : 1184
  • 18 فروردین 1399 - 16:11
تاخیر در کوچ مانعی برای مایحتاج عشایر فارس نیست
مدیر کل امور عشایر فارس گفت با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا به تعویق انداختن زمان کوچ بهاره مشکلی برای تامین مایحتاج عشایر طی این مدت به وجود نمی آورد.

روح الله بهرامی اذعان داشت با توجه به تعویق انداختن زمان کوچ بهاره و افزایش تقاضای آرد، با همکاری اتحادیه تعاونی های عشایری تخصیص سهمیه آرد فروردین و اردیبهشت ماه در مناطق قشلاقی توزیع می‌شود که تا حدودی توانسته ایم نیاز این قشر را برطرف نماییم.


وی اشاره کرد با توجه به تمایل عشایر به پختن نان و افزایش تقاضا برای دریافت آرد، مقدار ۶۰۰ هزار کیلوگرم آرد در ماه توسط اتحادیه تعاونی های عشایری استان به فروشگاه های عشایری بارگیری می شود.


مدیر کل امور عشایر فارس افزود جهت کاهش تردد خانوارهای عشایری برای تامین نان، اجرای طرح فاصله‌گیری اجتماعی، جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در بین عشایر بر آن شدیم با همکاری شرکت تعاونی عشایری آرد مورد نیاز هر خانوار را به وسیله وانت نیسان بین خانوارهای عشایری توزیع شود.


بهرامی اظهار داشت سهمیه آرد عشایری در این استان ثابت است و بر اساس دفترچه های عشایری به هر خانوار یک کیسه تحویل داده می شود.


مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه عشایر مشکلی برای ماندن در قشلاق ندارند تصریح کرد هر چند با وجود بارندگی های اخیر مراتع وضعیت خوبی دارند ولی تامین و عرضه علوفه مورد نیاز دام عشایر در نزدیک ترین فروشگاه های عشایری با نرخ مصوب توسط اتحادیه تعاونی های عشایری در اختیار عشایر می باشد.


گفتنی است استان فارس با ۲۳ شرکت تعاونی و مجموعه ۷۰ فروشگاه عشایری در تامین و عرضه مایحتاج و ارزاق عمومی مورد نیاز عشایر نقش خوبی را ایفاد می نماید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1184

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.