• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس؛

ایجاد ۴۸ کارخانه جدید صنایع تبدیلی و غذایی در فارس

  • کد خبر : 11715
  • 19 آذر 1399 - 19:25
ایجاد ۴۸ کارخانه جدید صنایع تبدیلی و غذایی در فارس
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، 48 کارخانه صنایع تبدیلی در این استان ایجاد شد و بیش از 156هزار تُن ماده خام صنایع تبدیلی و کشاورزی در این واحدها جذب شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبداله جزایری تصریح کرد: قرار گرفتن این میزان از محصولات تولید شده بخش کشاورزی در پروسه فرآوری و بسته بندی، کاهش ضایعات بیش از ۴۸ هزار تن را به دنبال دارد.
به گفته وی؛ در سال جاری پروانه بهره برداری برای ۱۱ مورد سردخانه با ظرفیت ۱۴۸۰۰ تن ، ۱۸ واحد صنعتی با موضوع فعالیت بسته بندی مواد غذایی با جذب ماده خام ۲۹ هزار و ۸۲۷ تن، دو واحد فرآوری و بسته بندی گیاهان با جذب ماده خام ۱۹۱۰ تن و سایر واحدهای صنایع کشاورزی به تعداد ۱۷ واحد با جذب ماده خام ۱۰۹ هزار و ۵۵۹ تن صادر شد.
او می گوید: صدور پروانه بهره برداری اشتغال زایی مستقیم ۴۰۰ نفر را به دنبال داشته است.
جزایری افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه تعهد جذب ماده خام استان فارس در سال جاری در صنعت کشاورزی به میزان ۱۶۱ هزار و ۶۰۲ تن است.
این مقام مسئول ابراز کرد: صنایع کشاورزی یکی از ارکان و حلقه های زنجیره تولید بخش کشاورزی است که علاوه بر افزایش ارزش افزوده و کاهش ضایعات، اشتغال زایی پایدار را به دنبال دارد.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: توجه به صنایع کشاورزی به منظور افزایش جذب ماده خام و ایجاد واحدهای جدید سبب می شود که چرخه تولید بخش از حالت سنتی به صنعتی تبدیل شود و ضمانت اجرایی برای افزایش درآمد کلیه بهره برداران کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11715

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.