• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار با فرماندار شهرستان خرامه :

برنامه ریزی برای خانه دار شدن ۷ هزار متقاضی مسکن مددجویان و محرومان در فارس

  • کد خبر : 11698
  • 19 آذر 1399 - 18:35
برنامه ریزی برای خانه دار شدن ۷ هزار متقاضی مسکن مددجویان و محرومان در فارس
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه برای خانه دار شدن حدود 7 هزار متقاضی مسکن مددجویان و محرومان در فارس برنامه ریزی شده است گفت: در سفر تابستانی دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری به این استان سهمیه 3500 واحد به استان فارس اختصاص یافت.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، عطا الله زمانی در دیدار با محمدرضا ابراهیمی فرماندار شهرستان خرامه افزود: مازاد بر این سهمیه از محل منابع بنیاد مسکن و کمک خیرین و نیکوکاران و اعتبارات دولتی برای پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک های بلا عوض بهره گیری خواهد شد تا مددجویان و نیازمندان در این استان صاحب سرپناه مناسب شوند .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶۲ مددجوی تحت پوشش بهزیستی و ۲ هزار و ۸۹۱ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) متقاضی مسکن مددجویی در استان فار سهستند افزود: در قالب این طرح علاوه بر برنامه ریزی برای خانه دار شدن این متقاضیان برای ایجاد سرپناه مناسب جهت ۲ هزار و ۸۴۶ نفر از نیازمندان که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند هم برنامه ریزی شده است .

مهندس زمانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مقاوم سازی بافت های فرسوده روستایی اشاره کرد و آن را از اولویت های اساسی دراستان فارس دانست و اظهار داشت : هر چند شاخص مقاوم سازی بافت های فرسوده  در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است اما برای اجرای باقیمانده این طرح نیز باید شتاب بیشتری به فعالیت ها داد .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به اعطای تسهیلات کم بهره و بلاعوض برای مقاوم سازی بافت های فرسوده اشاره کرد و  با بیان  اینکه ۵۶٫۸ درصد خانوارهای روستایی فارس از مسکن مقاوم سازی شده برخوردارند  گفت:  مقاوم سازی مناطق روستایی و بهبود بافت های فرسوده  در کاهش تلفات جانی و مالی حوادث پیش بینی نشده بسیار موثر است .

وی ادامه داد :  235 هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان فارس تا کنون مقاوم سازی شده است. تجربه زمین لرزه های ویرانگر در جنوب و غرب استان فارس در سالهای گذشته نشان دهنده کمترین خسارت ها در مناطقی است که مقاوم سازی مناطق روستایی در آنها اجرا شده است ، واحد های مقاوم سازی شده در این مناطق به خوبی توانست در برابر سیل و زلزله و سایر حوادث تاب آوری داشته باشد.

محمدرضا ابراهیمی فرماندار شهرستان خرامه نیز در این دیدار که با حضور مدیر  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان  و دهیار روستای معزآباد جابری برگزار شد خواستار تخصیص قیر به پروژه های بهسازی روستاهای اسن شهرستان شد و افزود: توسعه طرح هادی معزآباد جابری ، توسعه طرح هادی اسلام آباد و بازنگری در طرح های هادی سایر روستاهای توانمند برای توسعه یک مطالبه عمومی دراین شهرستان است .

ابراهیمی  بر لزوم ارتقای شاخص های خدماتی، عمرانی، زیرساختی و بهسازی روستاهای شهرستان خرامه تاکید کرد و ادامه داد  : تامین مسکن مددجویان و نیازمندان از جمله فعالیت های مردم پسند است که بنیاد مسکن دنبال می‌کند ، شهرستان خرامه نیز در این مقوله نیازمند توجه و بهره مندی از سهیمه مناسب برای تامین سرپناه اقشار آسیب پذیر و مددجویان است .

شهرستان خرامه ساخت ۳۰ واحد مسکن مددجویی و محرومان را در برنامه دارد و تا کنون ۹ میلیارد ریال در گام نخست به این طرح اختصاص یافته است که به صورت تسهیلات کم بهره و وام های بلا عوض در اختیار متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی و اقشار آسیب پذیر قرار می گیرد .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11698

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.