• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز؛

نخستین کارگاه آموزشی بازی های فکری به صورت آنلاین

  • کد خبر : 11670
  • 19 آذر 1399 - 12:22
نخستین کارگاه آموزشی بازی های فکری به صورت آنلاین
از سوی تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و با حضور تعدادی از دانشجویان علاقمند، نخستین کارگاه آموزش بازی های فکری به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مدیر تربیت بدنی دانشگاه درباره این خبر گفت: با حضور ۱۹ تن از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه، کارگاه آنلاین آموزش بازی های فکری در رشته های «اتللو» و «دوز سکه ای» برگزار شد.

دکتر «محسن داودی» هدف از انجام بازی های فکری را بهبود حافظه، قدرت تفکر، افزایش سرعت انتقال و تقویت مهارت‌ های شناختی معرفی کرد و افزود: وقتی که با مغز و حافظه خود به اندازه کافی کار و فعالیت کنیم، از پیری، اختلالات حافظه و برخی مشکلات روحی و روانی، دور می مانیم.

او با اشاره به این موضوع که بازی های فکری مختص به یک دوره سنی خاص نیست و همه افراد در هر سن و شرایطی می توانند به این ورزش های مفید بپردازند، ادامه داد: بازی های فکری ضمن آنکه مهارت های شناختی ما را افزایش می دهند، اغلب سبب می‌شوند تا در ذهن خود برنامه‌ریزی، طراحی و تلاش کنیم و اطلاعاتی را با طبقه بندی مشخص به خاطر بسپاریم که در شکست دادن حریفان به کمک‌ ما می ‌آیند.

دکتر داودی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی که در راستای آماده سازی تیم بازی های فکری دانشگاه برای حضور در المپیاد درون دانشگاهی برگزار شد، از حضور استاد «مهدی پورمطلب روشنده»، یکی از مجرب ترین مدرسان این رشته های ورزشی استفاده شد.

عضو هیات علمی دانشگاه اعلام کرد: در کارگاه یک روزه مجازی آموزش بازی های فکری، انواع استراتژی های حمله ای و دفاعی و نیز سبک های بازی در اتللو و دوز سکه ای آموزش و به پرسش های شرکت کنندگان نیز، پاسخ داده شد.

این متخصص پزشکی ورزشی از برگزاری رقابت های داخلی این بازی ها در همین هفته خبر داد و با یادآوری برگزاری المپیاد سراسری و مجازی بازی های فکری وزارت بهداشت در سال جاری، اعلام کرد: برگزیدگان این رقابت ها به نخستین دوره از المپیاد مجازی بازی های فکری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور معرفی می شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11670

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.