• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

اخبار پلیس فارس – ۱۷ آذر ۱۳۹۹

  • کد خبر : 11608
  • 17 آذر 1399 - 21:28
اخبار پلیس فارس – ۱۷ آذر ۱۳۹۹

کشف ۲ تن مواد مخدر در فارس جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۲ تن انواع مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته در این استان خبر داد. سردار “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: همواره یکی از اولویت های فرماندهی انتظامی استان فارس مبارزه بی امان با […]

کشف ۲ تن مواد مخدر در فارس

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۲ تن انواع مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته در این استان خبر داد.

سردار “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: همواره یکی از اولویت های فرماندهی انتظامی استان فارس مبارزه بی امان با مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز مبارزه با مواد مخدر در دستور کار ویژه این فرماندهی قرار دارد، افزود: با تلاش مأموران انتظامی استان فارس طی ۴۸ ساعت گذشته، ۲ تن انواع مواد مخدر در محورهای مواصلاتی استان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این رابطه ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف و ۹ قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله های مواد مخدر را از استان های شرقی کشور به استان فارس و همچنین از این طریق به استان های غربی انتقال دهند که با سرعت عمل و هوشیاری پلیس فارس شناسایی و دستگیر شدند.

سردار ملک زاده گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۴۱ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان فارس کشف شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۱۳ درصدی روبه رو بوده است.

وی هشدار داد: پلیس فارس با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و مأموران انتظامی استان در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.       

انتصاب سرهنگ “مزارعی” به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان “بوانات

مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با حضور سردار ” رهام بخش حبیبی “فرمانده انتظامی استان و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با حضور سردار “رهام بخش جبیبی ” فرمانده انتظامی استان، امام جمعه،فرماندار و جمعی از مسئولان اداری و نظامی شهرستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ در این مراسم طی حکمی که از سوی سرهنگ “کوروش سالمی” رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس قرائت شد، سرهنگ دوم ” ابوالحسن مزارعی” به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان بوانات معرفی و از تلاش های سرهنگ “سید ابوالفضل مسعودی ” در مدت زمان تصدی گری این پُست تقدیر و تشکر به عمل آمد.

تعامل ناجا و دستگاه قضایی عامل ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی است

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” در دیدار با رئیس شعبه قضایی این شهرستان گفت: ‌تعامل و همکاری بین دادگستری و ناجا موجب تامین هرچه بهتر نظم و امنیت اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مصطفی توکلی” در دیدار با رئیس شعبه قضایی شهرستان پاسارگاد ضمن تقدیر از تلاش های بی شائبه فعالان دستگاه قضا در شهرستان، اظهار داشت: مجموعه انتظامی شهرستان به عنوان ضابط دادگستری همچون گذشته در اجرای احکام قضایی و برای پیشبرد اهداف مشترک که برقراری و حفظ نظم و امنیت می باشد، آمادگی دارد.

وی از تعامل خوب مجموعه دادگستری با انتظامی شهرستان به عنوان نقطه قوت رسیدگی به مشکلات مردمی اشاره کرد و افزود: امید است این همکاری و تعامل، تداوم و نمود بیشتری داشته و بیش از پیش شاهد افزایش نظم و امنیت عمومی، اجرای قوانین و احکام قضایی باشیم.

“سید احمد موسوی” رئیس شعبه قضایی شهرستان پاسارگاد نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سرهنگ “مصطفی توکلی” به عنوان فرمانده جدید شهرستان، از زحمات شبانه روزی کارکنان پلیس قدردانی و آمادگی خود  را جهت حمایت از مجموعه انتظامی در ماموریت های محوله اعلام کرد.

کشف داروی غیرمجاز در “کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۱۳۶ بطری انواع شربت دام غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا وارز با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی دو داروخانه دامپزشکی دارای داروهای غیر مجاز و قاچاق شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی از داروخانه های مورد نظر بازدید کردند که در نتیجه آن ۱۳۶ بطری انواع شربت دام غیر مجاز و قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ متهم در این راستا و معرفی آنها به مرجع قانونی، خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش این داروهای غیرمجاز، ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در پایان از شهروندان خواست: هرگونه موارد مشکوک در زمینه توزیع داروی غیرمجاز و قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

دستگیری سارقان مسلح متواری در “لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۴ سارق مسلح متواری خبر داد.

سرهنگ “داوود امجدی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو پارس اقدام به سرقت و ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در محورهای مواصلاتی این شهرستان می کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ، در نهایت خودرو مورد نظر پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، متوقف و در این خصوص ۴ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در بازرسی از خودرو متهمان، یک قبضه اسلحه شکاری به همراه فشنگ های مربوطه، یک دستگاه دوربین، ۶ دستگاه تلفن همراه و یک بسته برچسب جهت تغییر در ارقام پلاک خودرو کشف شد، افزود: متهمان به جرم ارتکابی سرقت و جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد کیفری می باشند، تأکید کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان لارستان با جدیت تمام مقابله و برخورد با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم را در دستور کار دارد.

دستگیری ۲۷ متهم تحت تعقیب در شیراز

ماموران انتظامی شهرستان شیراز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ متهم تحت تعقیب را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ “فرج شجاعی” اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ متهم را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آن ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در سوابق این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می شود.

پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف در” مهر

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف طی ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ “عظیم الله کرمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحدهای صنفی این شهرستان بازدید و بر رعایت صحیح شیوه نامه های بهداشتی نظارت می‌کنند.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: ماموران انتظامی ضمن بازدید از ۲۲۵ واحد صنفی، ۲۸ واحد متخلف را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائی پلمب کردند.

کشف کالای قاچاق ۶ میلیاردی در “کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ ” لطف الله محمدی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور بندر عسلویه – اصفهان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این اتوبوس، یک دستگاه ال سی دی، یک دستگاه ماشین لباس شویی، ۴ دستگاه لپ تاپ، ۸ دستگاه مایکروور، ۸ دستگاه گیربکس خودرو، ۱۰۰ عدد هدفن، ۶۰ دستگاه اسپیکر، ۲۲ عدد میکروفون، ۳۹۷ عدد انواع لوازم جوانبی تلفن همراه، ۳ دستگاه موتور خودرو و ۳ دستگاه پمپ هیدرولیک خودرو سنگین قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را  6 میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضایی تحویل داده شد.

تقدیر نماینده مجلس شورای اسلامی از پلیس “فیروزآباد

نماینده مردم شهرستان‌ فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی، از عملکرد و تلاش‌های پلیس در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی و مدیریت بیماری کرونا قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر “محمدمهدی فروردین” در این دیدار با اشاره به رضایت عموم شهروندان از عملکرد انتظامی شهرستان فیروزآباد ، گفت: نمایندگان مجلس هم عینا این موضوع را لمس می‌کنند و شاهد جان فشانی و رشادت کارکنان نیروی انتظامی در جهت برقراری نظم و امنیت هستند و نتیجه همه اینها در رضایت روز افزون مردم از عوامل انتظامی ملموس است.

در ادامه این جلسه فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد ضمن قدردانی از نماینده مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور مسئولان خدوم باعث قوت قلب و شور و نشاط دو چندان نیروهای تلاشگر انتظامی برای خدمات رسانی ارزنده به شهروندان است.

سرهنگ “مهدی جوکار” ضمن تشریح عملکرد و اقدامات انتظامی در راستای تامین نظم و امنیت مطلوب در جامعه، پلیس با تمام توان و به صورت شبانه روزی در راستای انجام وظایف خود به نحو احسن، تلاش می‌کند.

کشف زمین خواری ۳ هکتاری در “ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از آزاد سازی بیش از ۳ هکتار از منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “محمد علی فرهادی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی مراجعه نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان ارسنجان مبنی بر تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در یکی از مناطق توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، با حضور نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان در اقدامی عملیاتی اراضی تصرف شده به میزان ۳ هکتار آزادسازی شد.

وی ارزش زمین های آزاد شده را برابر با نظر کارشناسان بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متهم این پرونده پس از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد .

جمع آوری ۷۰ معتاد متجاهر در “ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۲ هفته گذشته در سطح این شهرستان،۷۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرایم طی ۲ هفته گذشته در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با هماهنگی مراجع قضائی با ورود به محل‌ پاتوق افراد معتاد، موفق شدند ۷۰ نفر از معتادان متجاهر را جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد و دادسرا تحویل دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تأکید کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت تمام در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

قاتل متواری پس از ۵ ماه دستگیر شد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان “کازرون” یک قاتل فراری پس از ۵ ماه شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در گفت و گو با خبر نگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی قتل فردی ۴۳ ساله با اسلحه گرم در تیرماه سال جاری در این شهرستان و متواری شدن قاتل، شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” افزود: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و تحقیقات گسترده و شبانه روزی، در نهایت پس از ۵ ماه متهم شناسایی و به همراه همدستش در یک عملیات ضربتی توسط مأموران دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این قاتل، یک قبضه اسلحه گرم که در قتل از آن استفادهکرده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازون در پایان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با قاطعیت با برهم زنندگان نظم وامنیت عمومی برخورد می کند.

کشف ۱۰ فقره سرقت خودرو در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان خودرو نیسان و کشف ۱۰ فقره سرقت از آنان خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: درپی ارسال چند فقره پرونده سرقت خودرو نیسان در سطح شهر شیراز به پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت .

وی گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مأموران ۳ سارق سابقه دار حرفه ای را شناسایی و آن ها را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

 رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی به ۱۰ فقره سرقت خودرو نیسان در سطح شهر شیراز اعتراف کردند، تصریح کرد: در این خصوص تعدادی از شاکیان شناسایی و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ حبیبی به شهروندان هشدار داد: به هنگام پارک خودرو از پارکینگ های عمومی استفاده کرده و خودرو را در نقاط خلوت و تاریک پارک نکنند.

دستگیری عاملان سرقت از باغ های “جهرم

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری عاملان سرقت از باغ های این شهرستان و اعتراف آن ها به ۱۷فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “علی اصغر محمدپور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغ های سطح شهرستان و شکایت مالباختگان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، ۲ سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه آن ها را دستگیر کردند.

سرهنگ محمدپور بیان داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های پلیس، به ۱۷ فقره سرقت از باغ ها در سطح شهرستان جهرم اعتراف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، گفت : شهروندان می توانند با مشاهده تردد افراد مشکوک در سطح باغ ها و ویلاها، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تنگ شدن عرصه بر سارقان تجهیزات برق و مخابرات

در نشست مشترک انتظامی فسا و اداره مخابرات و برق شهرستان، راهکارهای پیشگیری از سرقت سیم برق و کابل مخابرات بررسی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این نشست که با حضور جمعی از مسئولان انتظامی و روسای ادارات مخابرات و برق در ستاد انتظامی شهرستان برگزار شد، سرهنگ “محمد رضائی” جانشین انتظامی شهرستان فسا طی سخنانی گفت: در برخی از نقاط شهرستان افراد سودجو اقدام به سرقت تجهیزات برق و مخابرات می کنند که منجر به خسارت به زیر ساختها و اموال عمومی و تحمیل هزینه های گزاف به بیت المال می شود.

وی با اشاره به اقدامات انتظامی شهرستان در کنترل و کاهش سرقت، اظهار کرد: پیشگیری از سرقت کابل مخابرات و تجهیزات برق مستلزم انجام اقدامات تخصصی از سوی ادارات مربوطه و همکاری مستمر آن ادارات با پلیس است.

این مقام انتظامی راه اندازی گشت های مشترک به صورت متناوب در سطح شهرستان را از مهمترین اقدامات در جهت پیشگیری از سرقت عنوان کرد و افزود: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، کشف سرقت کابل مخابرات و سیم برق ۱۴۴ درصد و دستگیری سارقان نیز ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

شایان ذکر است ، در این نشست روسای ادارات مخابرات و برق نیز در جهت پیشگیری از سرقت و مبارزه با سارقان سیم برق و کابلهای مخابراتی که علاوه بر اختلال در زندگی روزمره شهروندان، به زیر ساختها خسارت جدی وارد می کنند، راهکارهایی ارائه دادند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11608

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.