• امروز : یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 27 October - 2024
1
مدیرکل آموزش و پرورش فارس؛

مقابله با جنگ شناختی؛ مهم‌ترین موضوع پدافند غیرعامل در مدارس

  • کد خبر : 115612
  • 05 آبان 1403 - 16:56
مقابله با جنگ شناختی؛ مهم‌ترین موضوع پدافند غیرعامل در مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تأثیر در افکار دانش‌آموزان، مهم‌ترین موضوع در پدافند غیر عامل در مدارس را مقابله با جنگ شناختی عنوان کرد.

فرشید قاسمی امروز، ۵ آبان در آیین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مدارس استان فارس گفت: هرچند دوران دفاع مقدس به اتمام رسیده است اما دفاع از مقدساتی مانند استقلال، هویت، ارزش‌ها و … همچنان باقی است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه کشور و دانش‌آموزان نیز بزرگتر قشر جامعه هستند، افزود: دشمن تلاش دارد انواع بحران‌ها را در این مجموعه ایجاد کند لذا باید از قبل تدابیر لازمه را اتخاذ کنیم.

قاسمی تصریح کرد: «استانداردسازی ساختمان مدارس» و «فرهنگ‌سازی» برای مقابله با آسیب‌های ناشی از بحران‌ها و «مقابله با جنگ شناختی»، موضوعاتی است که آموزش و پرورش در راستای پدافند غیرعامل همواره در دستور کار قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: آمار دانش‌آموزان با احتساب والدینشان بیش از نیمی از جمعیت  کشور را تشکیل می‌دهند لذا ضروری است برای فرهنگ‌سازی از طریق دانش‌آموزان اقدام کرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در پدافند غیر عامل درمدارس مقابله با جنگ شناختی است چراکه دشمن تلاش دارد فضا را مبهم و حقایق را جابه‌جا و ذهن و افکار درونی دانش‌آموزان را تحت تاثیر تبلیغات کاذب خود قرار دهد.

قاسمی با اشاره به اینکه دشمن با سفسطه‌گری و مغلطه‌کاری و بزرگ‌نمایی نقاط ضعف سعی دارد ذهن دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: دانش‌آموزان با مطالعه باید از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دفاع کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=115612

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.