• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
1
مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد

آغاز کشت کلزا در فیروزآباد

  • کد خبر : 115561
  • 05 آبان 1403 - 12:43
آغاز کشت کلزا در فیروزآباد
مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ ‌بر 1000 هکتار از اراضی این شهرستان به کاشت این محصول اختصاص یابد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، جواد پورمحمدی تصریح کرد: کاشت کلزا از اواخر مهرماه آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد و کشاورزان به منظور افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود باید به موقع کشت کنند.

به گفته وی؛ تمهیدات لازم برای کشت کلزا در این شهرستان فراهم شده و بذر هیبرید و پر بازده رقم هایولا ۵۰ و کودهای پایه به میزان کافی تهیه و در اختیار مراکز توزیع قرار داده شده است.
وی با تاکید بر رعایت اصول علمی در کاشت کلزا ابراز کرد: رعایت تاریخ کاشت موجب افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب است.

این مقام مسئول با تاکید بر رعایت اصول علمی در کاشت کلزا گفت: رقم بذر، تراکم کشت و نوع دستگاه کارنده از عوامل تاثیرگذار در عملکرد محصول کلزا هستند.

پورمحمدی با اشاره به تاثیر و اهمیت کاشت کلزا در کنترل آفات، علف ‌های هرز و بیماری ‌های گندم به خصوص بیماری “پاخوره” و آفت “سوسک سیاه گندم (زابروس)”، افزود: توسعه و ترویج کشت کلزا عامل افزایش حاصلخیزی خاک، اصلاح بافت خاک زارعی در کشت بعد است.

مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد تاکید کرد: کشاورزان با توجه به احتمال وقوع مخاطرات طبیعی و تحت تاثیر قرار گرفتن محصولات نسبت به بیمه محصولات زراعی پائیزه اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=115561

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.