• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
1
رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس؛

ذخیره‌سازی ۲۰ هزار خون بند ناف در فارس

  • کد خبر : 115544
  • 05 آبان 1403 - 12:29
ذخیره‌سازی ۲۰ هزار خون بند ناف در فارس
رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس با بیان اینکه فارس در ردیف ۵ استان برتر در حوزه نگهداری از خون بند ناف قرار دارد، گفت: تاکنون حدود ۲۰ هزار خون بند ناف در تانک‌های ذخیره‌سازی بانک خون رویان فارس ذخیره شده است.

امیر حسین استقلال امروز، ۵ آبان ماه در نشست خبری که به مناسبت تشریح آخرین دستاوردهای سلول‌های بنیادی و بانک خون بند ناف رویان در دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد، بیان کرد: جهاد دانشگاهی سال‌هاست که در حوزه سلول‌های بنیادی فعالیت می‌کند و دستاوردهای بزرگی از این رهگذر ‌برای ایران اسلامی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه این دستاوردها همیشه مورد تأیید مقام معظم رهبری(مدظله) و موجب خوشنودی و افتخار مردم ایران بوده است، اظهار کرد: یکی از این دستاوردها، مجموعه بانک خون بند ناف رویان است که در این بانک زیستی، خون بند ناف جفت جنین در هنگام تولد جمع‌آوری شده و با شرایط خاص، تجهیزات بسیار پیچیده، دانش علمی و فنی بسیار ارزشمند که در طی سال‌ها ایجاد شده است، با بالاترین استانداردهای جهانی در رویان ذخیره می‌شود.

استقلال تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان فارس به عنوان یکی از مجموعه‌های وابسته به جهاد دانشگاهی و متصل به حوزه سلول‌های بنیادی از حدود ۱۵ سال پیش با این حرکت علمی همراه شد و نمونه‌های خون بند ناف را ذخیره می‌کند. تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار نمونه خون بند ناف از نوزادان جمع‌آوری و در تانک‌های ویژه نگهداری می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس با بیان اینکه فارس در ردیف ۵ استان برتر در حوزه نگه‌داری خون بند ناف است، تصریح کرد: بانک خون بند ناف به طور کلی بزرگترین بانک خون خاورمیانه محسوب می‌شود و یکی از بانک خون‌های معتبر جهانی است.

وی با اشاره به اینکه دانشمندان رویان همواره تلاش داشتند که با استفاده از این خون‌ها بیماری‌های بیشتری را درمان کنند، گفت: هر ساله شاهد این هستیم که بیماری‌های تازه توسط این خون‌ بند ناف که سرشار از سلول‌های بنیادی است درمان می‌شود. ان‌شاءالله به زودی شاهد درمان و بهبود بیماری در حوزه اتیسم، فلج مغزی و بیماری‌های دیگر باشیم.

استقلال با اشاره به سفر مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان به شیراز گفت: ضرابی از مجموعه جهاددانشگاهی استان فارس در حوزه رویان که بسیار موفق عمل کرده است بازدید کرد و به زودی خدمات جدیدی به خدمات جهاد دانشگاهی فارس در این حوزه افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک ذخیره‌سازی پرده آمنیون که پرده محافظ جنین در دوران بارداری است و پالپ دندان شیری و بزرگسال به خدمات جهاد دانشگاهی فارس اضافه خواهد شد و این مژده را به مردم فارس خواهیم داد که در کمتر از یک سال آینده به غیر از خون بند ناف از دندان‌های کشیده شده‌ای که دچار پوسیدگی و آسیب‌دیدگی نیستند و نیز از پرده آمنیون بتوان استفاده کرد.

استقلال با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی استان فارس تلاش دارد در حوزه‌های علمی به ویژه دانش سلول‌های بنیادی سرآمد باشد، اظهار کرد: در کنار فعالیت‌های ذکر شده، درمان بیماری «ویتیلیگو» یا «پیسی» را داریم  و در کمتر از یک سال آینده درمان‌های غضروفی و پوستی را از طریق سلول‌های بنیادی به مردم ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=115544

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.