• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
طی بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس به مناسبت روز دانشجو ؛

فراخوان به بازخوانی تاریخ پرافتخارمبارزات ضد استکباری ملت ایران توسط دانشجویان

  • کد خبر : 11522
  • 16 آذر 1399 - 9:58
فراخوان به بازخوانی تاریخ پرافتخارمبارزات ضد استکباری ملت ایران توسط دانشجویان
آنچه در محاسبات دولت نامشروع و آمریکای جهانخوار دیده نشده بود؛ روحیه عزت طلب و مدافع استقلال دانشجوی ایرانی بود و همین روحیه در روز 16 آذر از حنجره دانشجویان فریاد زده شد.

۱۶ آذر ۱۳۳۲ آغازی است برای یک حرکت و شکل گیری یک جنبش نخبگانی علیه نظامی مستبد و ستمگر که به پشتوانه اربابانش و در رأس آن‌ها امریکای جنایتکار، خون مظلومان را به پای ظالمان زمان می‌ریزد تا چند صباحی دیگر فرصت نوکری بیشتر بیابد.
آنچه در محاسبات دولت نامشروع و آمریکای جهانخوار دیده نشده بود؛ روحیه عزت طلب و مدافع استقلال دانشجوی ایرانی بود و همین روحیه در روز ۱۶ آذر از حنجره دانشجویان فریاد زده شد.
امروز در دهه پنجم انقلاب، دانشگاه‌های ما، به حدی از رشد و بالندگی رسیده است که شاهد خیزش هسته‌های مساله محور برای حل مسائل کشور و استان می‌باشند، خیزشی که با مطالبه گری و گفتمان سازی و کار تخصصی برای حل مسائل اصلی کشور و به دنبال کمک به کارآمدی هرچه بیشتر نظام اسلامی و رفع مشکلات و رنج‌های مردم عزیزمان است.
اکنون و در گام دوم انقلاب و با توجه به پررنگ بودن جایگاه خطیر و مهم نسل جوان، فرزندان انقلابی ایران اسلامی در دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان مروجان حقیقتِ «نظام انقلابی» همه بر آن شوند، که با نگاهی تحولی و رویکردی مساله محور، مبتنی بر آرمان‌ها و واقعیت ها، نیاز‌های روز جامعه را از دریچه نگاه مردم دنبال و مطالبه کنند.
در جریان مبارزات منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و در طول چهار دهه حیات پرافتخار نظام اسلامی و در مواقع حساسی مانند دفاع مقدس، جهاد علمی، ترویج فرهنگ اسلامی و … همیشه ” دانشجویان” در خط مقدم بوده و نشان داده است که خون و یاد همیشه جاوید شهدای ۱۶ اذر هیچگاه فرو ننشسته و تضعیف نشده است.
امروز و در برهه حساس و حیاتی نبرد اقتصادی آمریکای جهانخوار بر علیه عزت و استقلال ملت ایران، باز هم ” دانشجویان” در خط مقدم دفاع از آئین و میهن خود ایستاده است و به حول و قوه الهی در این نبرد نابرابر نیز سربلند و پیروز خواهد بود.
اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲، دوران دفاع مقدس و همه شهدای دفاع از عزت و سربلندی ملت مسلمان ایران؛ «دانشجویان کشور» را به بازخوانی تاریخ پرافتخارمبارزات ضد استکباری ملت بزرگ ایران به منظور تقویت و تعمیق روحیه ضد استکباری در این قشر پویا و پیشرو و همچنین توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرا می‌خواند.

روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11522

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.