• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
دبیر کانون جوانان نگاه فردا و برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس؛

توسعه اجتماعی و فرهنگی نیازمند تعیین جایگاه مشخص برای سمن‌ها توسط متولیان است

  • کد خبر : 114861
  • 01 آبان 1403 - 16:25
توسعه اجتماعی و فرهنگی نیازمند تعیین جایگاه مشخص برای سمن‌ها توسط متولیان است
دبیر کانون جوانان نگاه فردا گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی متولی در عرصه توسعه اجتماعی و فرهنگی می‌بایست بستر فعالیت و همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد را تسهیل نمایند.

مهدیس معصومی برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس در گفت‌وگو با سحاب پرس اظهار کرد: برگزاری جشنواره اتفاق ضمن ایجاد انگیزه و رقابت سالم برای انجام فعالیت‌های آتی سبب خواهد شد توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد برای دستگاه‌های دیگر مشخص گردد.

مهدیس معصومی با بیان اینکه اجرای چنین برنامه‌هایی در سطح کشور می‌تواند سبب رشد و هم‌افزایی مثبت در بین سمن‌ها از طریق انتقال تجربیات شود، افزود: این انتقال تجربیات در نهایت بهبود بهروری سازمان‌های مردم‌نهاد و توسعه هر چه بیشتر اجتماعی و فرهنگی کشور عزیزمان را به دنبال خواهد داشت.

دبیر کانون جوانان نگاه فردا با اشاره به فعالیت‌های سمن خود در پروژه‌های توسعه محلی ۳ منطقه محروم، آسیب‌دیده و کم‌برخوردار شهرستان شیراز گفت: این کانون در محله‌های سنگ سیاه، پانصد دستگاه و مهدی‌آباد اقدامات زیادی را انجام داده است.

او آسیب‌شناسی و آموزش‌های مختلف در حوزه‌های اجتماعی، تحصیلی و کارآفرینی و ارائه مشاوره‌های حقوقی و روان‌شناسی و پیگیری معضلات کالبدی را از جمله فعالیت‌های این مجموعه در این مناطق عنوان کرد.

برگزیده جشنواره اتفاق ۴ استان فارس افزود: برگزاری نمایشگاه‌های محصولات تولیدی بانوان، برگزاری مسابقات ورزشی در محلات کم‌برخوردار، آئین پاسداشت مناسبت‌های فرهنگی در سطح بین‌المللی، ملی و شهری در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی مانند: دبیر اجرایی پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ و گرامیداشت هر ساله ساعت زمین، روز یوز و… از برنامه‌های دیگر این کانون بوده است.

معصومی تعریف و ارائه پروژه‌های خلاق و نوآورانه به‌منظور توسعهٔ مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی جوانان وهم افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و سمن‌ها مانند ارائه طرح پارک ازدواج و گرفتن مصوبه آن در ستاد ساماندهی جوانان استان را از برنامه‌های کانون جوانان نگاه فردا دانست.

دبیر کانون جوانان نگاه فردا با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی متولی در عرصه توسعه اجتماعی و فرهنگی می‌بایست بستر فعالیت و همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد را تسهیل نمایند، تأکید کرد: در تعریف هرگونه پروژه اجتماعی و فرهنگی به‌ویژه آن دسته از فعالیت‌هایی که جنبه ارائه به عموم شهروندان را دارند بایستی جایگاه تعریف شده و مشخصی برای برون‌سپاری و همراهی با سمن‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: در واقع باور به حضور و مشارکت مستمر سازمان‌های مردم‌نهاد در بدنه مدیریتی به‌گونه‌ای ملموس باید در فرایندها و اقدامات نیز دیده شود.

مهدیس معصومی گفت: در راستای تحقق برنامه‌ها و بهبود فعالیت سمن‌های حوزه فرهنگ شهروندی پیشنهاد می‌گردد به ابتکار وزارت ورزش و جوانان کارگروه جوان و توسعه فرهنگ شهروندی با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی و نمایندگان سمن‌ها شکل گیرد و در این راستا پس از فراخوان ایده‌های مختلف از سمن‌های سراسر کشور به تعریف اولویت‌ها و تسهیل فعالیت آنها در این حوزه پرداخت که در صورت موافقت این سمن آماده ارائه پیش‌طرح آن خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=114861

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.