• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
0
معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس؛

نگه‌داری، تکثیر و پرورش حلزون آکاتینا فولیکا آسیب‌زا است

  • کد خبر : 114585
  • 29 مهر 1403 - 14:07
نگه‌داری، تکثیر و پرورش حلزون آکاتینا فولیکا آسیب‌زا است
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست فارس با اشاره به شیوع پدیده تکثیر و پرورش، خرید و فروش و نگه‌داری حلزون آکاتینا فولیکا یا حلزون غول پیکر آفریقایی اظهار کرد: نگه‌داری، تکثیر و پرورش حلزون آکاتینا فولیکا آسیب‌زا است و آکواریوم‌داران استان باید هشدارهای زیست محیطی دراین زمینه را جدی بگیرند.

نبی‌الله مرادی امروز، ۲۹ مهرماه با اشاره به تهدید پراکنش این‌گونه غیربومی به عنوان آفت بالقوه و مهاجم بر عرصه‌های کشاورزی ادامه داد: این‌گونه غیربومی با تأثیر منفی بر اکوسیستم‌های طبیعی، می‌تواند اثرات زیانباری بر بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست وارد کند از این‌رو نگه‌داری و پرورش آن آسیب‌زا تلقی می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: غیرقانونی بودن واردات، صادرات، خرید، فروش، نگه‌داری، حمل، تکثیر و پرورش و نمایش جانوران وحشی بومی و غیر بومی زنده یا مرده در مبادی ورودی و خروج اطلاع‌رسانی شده است و اجزاء و محصولات جانبی آن‌ها بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست نباید جابه‌جا و نگه‌داری شود.

وی از تمام افراد و اصنافی که اقدام به نگه‌داری و تکثیر این گونه حلزون می‌کنند تقاضا کرد تا پایان آبان‌ماه این‌گونه از حلزون‌ها را به نزدیک‌ترین ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان تحویل دهند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، مرادی به افرادی که از این‌گونه حلزون به عنوان موارد درمانی استفاده می‌کنند نیز گفت: حلزون‌ها ناقل انگل هستند و اگر حلزون به درستی مورد استفاده قرار نگیرد و یا انگل‌های حلزون وارد بدن انسان شوند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله تب حلزون وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=114585

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.