• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

شناسایی و حمایت بیش از ۱۳۸ هزار فرد دارای معلولیت توسط بهزیستی فارس

  • کد خبر : 11444
  • 13 آذر 1399 - 13:55
شناسایی و حمایت بیش از ۱۳۸ هزار فرد دارای معلولیت توسط بهزیستی فارس
مدیرکل بهزیستی فارس گفت : در استان پرجمعیت فارس بیش از 138 هزار نفر معلول شناسایی و تحت قرار گرفته اند.

محمدصادق کشفی نژاد به مناسبت روز جهانی معلولین با بیان اینکه معلولین جسمی با حدود ۵۵ هزار نفر بیشتر فراوانی آمار در معلولیت ها داراست، اظهار داشت : معلولیت ذهنی با ۲۸ هزار ۲۳۵ نفر، ناشنوایی و کم شنوایی ۲۰ هزار ۹۳۶ نفر،بینایی و کم بینایی ۱۹ هزار ۹۳۷ و اعصاب و روان ۸ هزار و ۲۷۶ نفر و ۵ هزار ۸۳۰ نفر صوت و گفتار به ترتیب در آمار معلولین استان قرار دارند.
وی افزود : به عبارت دیگر ۳۱۶۵۶ نفر از این عزیزان دارای معلولیت خفیف، ۴۴۹۵ دارای شدت معلولیت متوسط، ۴۵۸۲۱ نفر دارای معلولیت شدید، ۱۶۴۵۵ نفر دارای معلولیت خیلی شدید می باشد.
مدیرکل بهزیستی فارس اضافه کرد : در حال حاضر ۷۷۱۷۷ نفر از این افراد از خدمات مستمراداره کل بهزیستی ( مستمری) استفاده نموده و مابقی در اولویت دریافت مستمری می باشند.
کشفی نژاد ادامه داد : تعداد ۳۲۰۰۰ نفر افراد دارای معلولیت های مختلف در نوبت بهره مندی از جهت بهره مندی از خدمات بهزیستی قرار دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۳۹ مرکز تحت عناوین مراکز شبانه روزی ، ویزیت در منزل، خانه های پناهگاهی، مراکز روزانه آموزشی توانبخشی و حرفه آموزی و کارگاههای تولیدی حمایتی به ۶۰۰۰ نفر از معلولین خدمات ارائه می دهند، افزود : ۵۴۲۹ نفر دانش آموز در مقاطع مختلف با معلولیت های مختلف تحت حمایت این سازمان می باشند. همچنین تعداد ۱۴۸ نفر دانشجوی دارای معلولیت مشغول به تحصیل در دانشگاههای دولتی و تعداد ۱۵۰۰ نفر دانشجوی دارای معلولیت مشغول به تحصیل در دانشگاههای آزاد ،تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
مدیرکل بهزیستی خاطر نشان کرد : ۲۱۱۱ نفردارای معلولیت ضایع نخاعی می باشند که بالغ بر ۵۵ درصد از این تعداد به علت تصادف با وسیله نقلیه دچار ضایع نخاعی شده اند .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11444

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.