• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024
0

آغاز پویش «پیشگیری از پوکی استخوان» در فارس

  • کد خبر : 114317
  • 28 مهر 1403 - 14:04
آغاز پویش «پیشگیری از پوکی استخوان» در فارس
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز پویش «پیشگیری از پوکی استخوان» همزمان با سراسر کشور در استان فارس خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۲۸ ماه با تأکید بر اهمیت پیشگیری از پوکی استخوان بیان کرد: این پویش از ۲۸ مهر تا ۴ آبان سال جاری با شعار «هرقدم یک گام به سوی استخوان‌های قوی‌تر» در راستای گسترش اطلاع‌رسانی در زمینه راهکارهای پیشگیری از پوکی استخوان به‌ویژه در دوران سالمندی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شکستگی استخوان مهم‌ترین عارضه بیماری پوکی استخوان در جهان است، افزود: بسیاری از عواملی که منجر به بروز پوکی استخوان می‌شود، قابل اصلاح بوده و می‌توان با تغییر سبک زندگی از بروز پوکی استخوان پیشگیری و یا در صورت ابتلاء، عوارض آن از جمله شکستگی را کنترل کرد و یکپارچگی و تعادل اسکلتی عضلانی را بهبود بخشید.

رضاییان‌زاده با اشاره به اینکه افزایش آمار مبتلایان به پوکی استخوان در سراسر جهان یک مشکل جدی است، ادامه داد: در افراد ۵۰ سال و بالاتر، از هر ۳ زن، یک نفر و از هر ۵ مرد، یک نفر، دچار شکستگی ناشی از پوکی استخوان می‌شود.

وی با بیان اینکه در این بیماری، تراکم و قدرت استخوان‌های بدن کاهش یافته و به‌ دنبال آن، احتمال شکستگی استخوان‌ها افزایش می‌یابد، اظهار کرد: بیماری پوکی استخوان یا «استئوپروز»، یک بیماری بی سر و صدا و خاموش است که تهدید جدی برای سلامت سالمندان و میانسالان بوده و بار مالی سنگینی را بر آنان تحمیل می‌کند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مصرف مناسب کلسیم، مصرف کافی ویتامین D ، انجام فعالیت بدنی مناسب و دوری از مصرف سیگار و الکل را از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان عنوان کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=114317

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.