• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024

اخبار ویژه

بازار مطمئن پیشران بخش تولید است برنج‌کوبی ۲۵ هزار تن شلتوک در بیضا مقدار ۱۹۷۵ تن کود کشاورزی اوره برای توزیع به استان هرمزگان ارسال شد تامین و توزیع بیش از ۳ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس به مقصد استان کهگیلویه و بویر احمد در نیمسال نخست سال جاری ارسال بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس جهت توزیع بین انبار کارگزاران در سطح شهرستان داراب توزیع نهاده کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین انبار کارگزاران شهرستان خرمبید در شهریور ماه ارسال ۵۳۷ تن انواع کود کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در نیمسال نخست سال جاری برای توزیع بین انبار کارگزاران در شهرستان فراشبند حمل و توزیع بیش از ۷ هزار تن انواع کود کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان شهریور ماه

0
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

برنج‌کوبی ۲۵ هزار تن شلتوک در بیضا

  • کد خبر : 114303
  • 28 مهر 1403 - 11:34
برنج‌کوبی ۲۵ هزار تن شلتوک در بیضا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: با فعالیت 6 واحد صنایع تبدیلی در زمینه برنج‌کوبی در این شهرستان سالانه 25 هزار تن شلتوک تبدیل به برنج سفید می شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی اظهار کرد: برداشت شلتوک از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای بیضا از اوایل مهرماه شروع شد و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

به گفته وی؛ از این مقدارشلتوک، ۲۱ هزار تن تولید شهرستان بیضا و چهار هزار تن شلتوک از شهرهای مجاور به واحدهای برنج‌کوبی موصوف ارسال می شود.

مویدی تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۵ هزار تن برنج سفید شده توسط کارخانه های برنج‌کوبی بیضا بدست می آید.

او بیان کرد: هزینه برنج‌کوبی هر کیلو شلتوک در سال جاری ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

این مقام مسئول با اشاره به به محدودیت و ممنوعیت کشت برنج در برخی مناطق که مشکل تامین آب وجود دارد افزود: امسال نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت این محصول ۲۰۰ هکتارکاهش داشت.

وی بیان کرد: رقم محصول برنج بیضا لنجانی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک از عطر و کیفیت مطلوبی برخوردار است.

او توضیح داد: در چند سال اخیر ترویج کشت نشایی به جای کشت دستی بذر مدنظر این مدیریت قرار گرفته است که مزیت هایی همچون کاهش مصرف آب، کاهش مصرف بذر، سم و کودهای شیمیایی و همچنین افزایش عملکرد در واحد سطح دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد عملیات برداشت محصول برنج در این منطقه مکانیزه است و توسط ۵۵ دستگاه کمباین برنج در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=114303

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.