• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024
0

تعریف مسیر گردشگری در شهر بیشابور/ به دنبال حفاظت و ساماندهی آثار تاریخی هستیم

  • کد خبر : 114300
  • 28 مهر 1403 - 12:11
تعریف مسیر گردشگری در شهر بیشابور/ به دنبال حفاظت و ساماندهی آثار تاریخی هستیم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در خصوص مطالب فضای مجازی که نشان از بتن‌ریزی و تغییر مسیر آن در شهر تاریخی بیشابور کازرون دارد، گفت: در این شهر تاریخی بحث بتن‌ریزی نبوده است بلکه یکسری اقدامات حفاظتی و ساماندهی را انجام داده‌ایم.

محمد ثابت اقلیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس با اعلام این مطلب افزود: به دلیل اینکه شهر بیشابور یک عرصه بسیار پهناوری است و برای اینکه نحوه تردد گردشگران را کنترل کنیم، یک مسیر برای بازدید گردشگران تعریف کردم مانند تخت جمشید که پلکان‌های چوبی را در آنجا نصب کرده‌ایم تا گردشگر از روی این پلکان‌ها و طبق مسیر تعریف شده، راه برود و از مجموعه بازدید کند.

ثابت اقلیدی اظهار کرد: در شهر بیشابور به دلیل اینکه زمین آن خاک است و بر اثر بارش باران تبدیل به گل می‌شود، نمی‌توانستیم از چوب استفاده کنیم زیرا این گل‌ها به مرور زمان چوب را از بین می‌برد، لذا بر اساس ضوابط از متریال قابل بازگشت در این شهر استفاده کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: ظاهر این متریال بتن است اما در حقیقت بتن نیست بلکه از چند مواد مخلوط است و چندین لایه اعم از مشما، یونولیت، توری پلاستیکی و… دارد که قطر آن حدوداً ۳ سانتی‌متر است و به راحتی قابل برداشتن است یعنی به زمین نچسبیده است.

وی تأکید کرد: هدف از این کار حفاظت از آثار تاریخی شهر بیشابور بوده است زیرا در چند دهه اخیر، مسیری برای ترددهای گردشگران در این شهر تاریخی تعریف نشده بود، لذا برای جلوگیری از فرسایش این اثر تاریخی، مسیر گردشگری تعریف کردیم تا از مجموعه حفاظ کنیم.

ثابت اقلیدی همچنین این نکته را یادآور شد که این کار زیر نظر اداره‌کل امور پایگاه‌ها انجام شده است و کارشناسان پژوهشگاه میراث فرهنگی هم در هفته گذشته از این اقدام بازدید کردند و یکسری ملاحظاتی داشتند که با نظر آنان اصلاحات لازم انجام شد اما باز هم تأکید داریم که این اقدامات فقط برای ساماندهی مناطق تاریخی با هدف ارتقای حفاظت آن‌ها انجام شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=114300

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.