• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛

استان فارس آماده مبارزه با ملخ صحرایی

  • کد خبر : 11396
  • 13 آذر 1399 - 12:34
استان فارس آماده مبارزه با ملخ صحرایی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به هجوم ملخ های نابالغ بالدار به جنوب کشور، استان فارس آمادگی مبارزه با این آفت را دارد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حسین پژمان در نشست ستاد گیاهپزشکی استان فارس، ضمن گرامیداشت یاد قاسمی رئیس سابق این سازمان و تشکر از پیگیری های دو سال گذشته وی در زمینه مبارزه با ملخ صحرایی ابراز کرد: تجربیات فوق العاده خوبی در سنوات گذشته از مبارزه با این آفت به دست آورده ایم که بخش قابل توجهی از آن قابل استفاده است.
به گفته وی؛ آغاز حمله ملخ صحرایی به استان فارس در سال اول هفتم بهمن ماه و در سال گذشته ۲۳ اسفند ماه بود اما در سال جاری این آفت دو ماه زودتر به استان های جنوب کشور حمله کرده است.
پژمان تصریح کرد: اگرچه هنوز این آفت در استان فارس مشاهده نشده است اما باید با حساسیت ویژه ای پایش شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در صورت حمله ملخ پیش بینی می شود تا تیر و مرداد ماه سال آینده مبارزه ادامه داشته باشد ، بیان کرد: در حال حاضر برای مبارزه با ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ هکتار سم موجود است اما باید امکانات محدود را به گونه‌ای مدیریت کرد که تا پایان کار با مشکل مواجه نشویم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: خوشبختانه دستاوردهای مبارزه با ملخ صحرایی در این استان در قالب کتابی به چاپ رسیده است و تمام تجربیات مجدداً در اختیار تک تک مدیران شهرستان ها قرار می گیرد که می تواند بسیار موثر باشد.
وی افزود: در شرایط بحرانی باید از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی نظیر خودرو و تراکتور استفاده شود و شهرستان هایی که هم اکنون نیز مشکل کمبود خودرو دارند از طریق فرماندار شهرستان پیگیری کنند.
پژمان با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر نقاط استان فارس ادوات درگیر عملیات کاشت هستند، اضافه کرد: عموم مردم و جامعه کشاورزی باید نسبت به ورود ملخ به جنوب کشور آگاه باشند و قضیه را کاملاً جدی بگیرند.
این مقام مسئول اظهار کرد: در صورتی که شرایط به گونه ای پیش رفت که نیاز شد فراتر از توان خودمان کمک بگیریم، از ظرفیت بسیج سازندگی در مبارزه با ملخ صحرایی می توان استفاده کرد.
به گفته پژمان؛ امسال مبارزه با ملخ هزینه های بیشتر را در برمی گیرد از این رو پیگیری های لازم به منظور تامین اعتبار از هم اکنون باید انجام شود.
وی تصریح کرد: دوره آموزشی بهداشت سم با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی برای همکارانی که در اکیپ های سمپاشی درگیر هستند به صورت وبینار برگزار شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه مدیران شهرستان ها در صف مقدم مبارزه قرار گرفته اند، اظهار کرد: تاکنون با حساسیت امورات را پیگیری کرده اند انتظار می رود از این پس همچنان حساسیت حفظ شود و همکاری و توجه بیشتری را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11396

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.