• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

اخبار پلیس فارس – ۱۷ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 1139
  • 17 فروردین 1399 - 10:51
اخبار پلیس فارس – ۱۷ فروردین ۹۹

مرد ۵۰ ساله بر اثر سقوط از کوه جان باخت معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: فردی بر اثر سقوط از کوه‌های اطراف تصفیه خانه شهرستان قیروکارزین، جان خود را از دست داد. سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط […]

مرد ۵۰ ساله بر اثر سقوط از کوه جان باخت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: فردی بر اثر سقوط از کوه‌های اطراف تصفیه خانه شهرستان قیروکارزین، جان خود را از دست داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه‌های اطراف تصفیه خانه شهرستان قیروکارزین، بلافاصله یک تیم از نیروهای انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ “محمدی” عنوان داشت: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند فردی حدودا ۵۰ ساله برای کوهنوردی به آن کوه‌ها رفته که به دلیل نامعلوم به پائین سقوط و فوت کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست: از سفر به مناطق کوهستانی به صورت تنهایی جدا پرهیز کنید تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

کشف بیش از ۱۰ کیلو هروئین از خودرو یدک کش

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۱۰ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین از باک یک خودرو یدک‌کش در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان نی‌ریز در حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک سواری آزرا که به صورت بدک کش در حین حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

سرهنگ “یوسفی” خاطر نشان  کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی از خودرو مورد نظر بازدید و موفق به کشف ۱۰ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در باک جاسازی شده بود شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

       کشف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون در یک عملیات ضربتی خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی در یک عملیات ضربتی، به ۲ دستگاه کامیون ایسوزو مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: در بازرسی از این خودروها، ۷ دستگاه یخچال فریزر، ۵ دستگاه لباس شویی و ظرف شویی، ۴ دستگاه جارو و آسیاب برقی و تعدادی وسایل برقی دیگر قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر شدند، افزود: براساس اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله‌های قاچاق ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

           توقیف محموله محلول ضد عفونی قاچاق و دستگیری قاچاقچی درآباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از دستگیری یک قاچاقچی و کشف یک هزار عدد محلول ضدعفونی کننده تقلبی از یک خودرو وانت آریسان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مبارزه با فعالیت های مجرمانه قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور، ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ ایزدخواست هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک وانت آریسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودرو، یک هزار عدد محلول ضدعفونی کننده تقلبی که به صورت قاچاق و بدون مدارک قانونی حمل می شد کشف و یک نفر را در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده تصریح کرد: ارزش کشفیات به دست آمده در این عملیات بنا به اظهار نظر کارشناسان، حدود ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است. 

       پایان فرار یک ماهه قاتل فراری

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از شناسایی و دستگیری قاتل فراری پس از گذشت یک ماه از وقوع جرم خبرداد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،بیان کرد: در پی وقوع یک فقره قتل زوجی جوان با اسلحه شکاری در شهر “صغاد” و متواری شدن قاتل و اطلاع از مخفی شدن وی در شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تحقیقات میدانی به صورت نامحسوس و اشراف اطلاعاتی مخفیگاه وی را در شهرستان شیراز شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده افزود: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی و حصول اطمینان از حضور قاتل در مخفیگاهش، محل را تحت کنترل قرار داده و با هماهنگی قضائی در یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده به قتل این زوج جوان در شهر صغاد در اسفندماه سال گذشته اعتراف کرد،گفت: قاتل پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “رزمجوی” ضمن بیان اینکه پلیس با تمام توان خود و با اشراف اطلاعاتی اجازه نخواهد داد مجرمان با ارتکاب جرم آرامش و آسایش مردم را مختل کنند، گفت: انجام این عملیات در کشف جرم و دستگیری مجرم، واکنش های مثبتی را در سطح شهرستان در پی داشته و تقدیر و تحسین مردم و مسئولان را به همراه داشت.

توقیف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی درلارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری “۱۳ لطیفی” این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از تردد یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از خیابان‌ها مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق که در حین تردد و ایجاد مزاحمت برای شهروندان بود را توقیف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری ۳۴ سارق و ۹۵ فقره کشف طی ۱۵ روز اول سال 

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۳۴ نفر سارق و کشف ۹۵ فقره  کشف در ۱۵ روز اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: برخورد قاطع و جدی با سارقان و هنجارشکنان یکی از اولویت‌های اصلی در فرماندهی انتظامی کازرون است که با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا ماموران طی مدت ۱۵ روز اول سال پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و ترفند های خاص پلیسی موفق شدند ۳۴ نفر سارق را دستگیر و ۹۴ فقره انواع سرقت را کشف کنند.

رئیس پلیس شهرستان کازرون تصریح کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری می‌باشد و پلیس در این راستا به صورت شبانه روزی برای برخورد با مجرمان و فراهم کردن امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کند. 

وی با بیان اینکه تولید و ارتقا امنیت اجتماعی با مشارکت عموم مردم امکان پذیر است، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

تجلیل از سربازان نمونه فارس در سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان

در سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان از سربازان نمونه فرماندهی انتظامی استان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که جمعی از معاونین و روسای انتظامی نیز حضور داشتند، فرمانده انتظامی استان با اشاره به نقش سربازان نیروی انتظامی در تامین امنیت کشور، بیان کرد: جوانى دوران بسیار حساس و سرنوشت ساز است و جوان با قدم نهادن به این دنیاى سرسبز به خود و جهان پیرامون مى اندیشد.

سردار “رهام بخش حبیبی” خاطر نشان کرد: در این برهه از زندگی با ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین جوانان، می‌توان از کجروی و گرایش آنان به سمت ناپاکی‌ها و آلودگی‌ها جلوگیری کرد و اگر برنامه ریزی هدفمند و تعامل سازنده‌ای بین دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی باشد بی شک زمینه بروز آسیب های اجتماعی از بین رفته و جامعه در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت می کند.

گفتنی است در پایان مراسم به رسم یادبود از سربازان نمونه فرماندهی انتظامی استان تجلیل به عمل آمد.

مقابله با کرونا در دستور کار پلیس

فرمانده انتظامی فسا اقدامات انجام شده توسط این فرماندهی در راستای مقابله با کرونا را تشریح کرد.

سرهنگ “فرج رستمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: هیئت رئیسه انتظامی شهرستان ضمن حضور مستمر در جلسات کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا، با قاطعیت مصوبات کمیته را در راستای اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری دنبال می‌کند که خوشبختانه با مشارکت و همراهی اکثر شهروندان روبرو بوده‌ایم.

وی افزود: از ساعات اولیه گزارش بیماری، پلیس اماکن عمومی با همکاری اداره صنعت و معدن نظارت بر عملکرد صنوف و پلیس فتا نیز با پایش مستمر فضای مجازی، تامین امنیت روانی از طریق مقابله با شایعه سازان را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ “رستمی” از برقراری ایست و بازرسی به منظور کنترل تردد در ورودی و خروجی شهرستان با همکاری عوامل امدادی و بسیج خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تا ۲۰ فروردین نیز ادامه دارد تا کنون ۲۲۱ خودرو متخلف اعمال قانون شده‌اند.

فرمانده انتظامی فسا در پایان مجددا از شهروندان خواست با رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا، ضمن احترام به قانون حتی الامکان از منزل خارج نشوند که به امید خدا این بحران نیز رفع شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1139

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.