• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0
به مناسبت روز بزرگداشت حافظ شیرازی؛

جشن یادروز حافظ شیرازی در بلوار رحمت شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 113719
  • 24 مهر 1403 - 11:10
جشن یادروز حافظ شیرازی در بلوار رحمت شیراز برگزار شد
مراسم گرامیداشت شاعر بزرگ خواجه اهل راز حافظ شیرازی در بلوار رحمت شیراز به همت خانه جوان، موسسه برهان و شهرداری منطقه ۵ برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، این مراسم که به همت شهرداری منطقه پنج، خانه جوان شیراز و موسسه مردم نهاد جوانان مهرآفرینان برهان با هدف توسعه برنامه های فرهنگی محله محور و همچنین رشد فرهنگی همه جانبه در محلات مختلف برگزار شد.

مرضیه برهانیان دبیر موسسه مردم نهاد جوانان مهرآفرینان برهان و دبیر شبکه تخصصی سبک زندگی ایرانی اسلامی با بیان اینکه آشنایی کودکان و نوجوانان با اسطوره های ملی و شخصیت هایی از جمله حافظ، سعدی و مولانا یکی از راههای مهم جهت هویت بخشی به این گروه سنی و سدّی دفاعی در برابر تهاجمات فرهنگی است، گفت: تمام بخش های این رویداد توسط هنرجویان مؤسسه به اجرا در آمد و  یکی از مهمترین بخش برنامه بر عهده هنرجویان رشته حافظ خوانی بود که با ۳ اجرای متفاوت در قالب گروه های ۴ نفره با لباس های یک فرم و سنتی ایفای نقش کردند.

برهانیان افزود: در بخش هنرهای تجسمی این موسسه مردم نهاد، هنرجویان نوجوان با چندین جلسه حضور در آرامگاه حافظیه (با کسب مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس) اقدام به طراحی و نقاشی از قسمت‌های مختلف معماری حافظیه کردند و در روز مراسم آثار خود را به نمایش عموم گذاشتند.

دبیر شبکه تخصصی سبک زندگی ایرانی اسلامی در ادامه اظهار کرد: یکی از غزلیات حافظ با طرحی نو و موسیقی کاملا جدید و متفاوت با سبک امروزی با مدیریت رقیه مستقیم به اجرا درآمد و همچنین اجرای گروه موسیقی شاد توسط هنرمند روشندل از دیگر بخش های جذاب این برنامه بود.

مرضیه برهانیان گفت: اجرای برنامه های مشاعره که برعهده مربیان و هنرجویان بخش حافظ خوانی بود، در سه روش موضوعی با واژه عشق، مشاعره واژگان (خوانش ۱۵ بیت توسط هر ادب آموز با یک واژگان) و مشاعره مهدوی (ابیات ناب انتظار از دیوان حافظ) برگزار شد.

دبیر موسسه مردم نهاد جوانان مهرآفرینان برهان با اشاره به کسب مقام توسط هنرجویان موسسه در جشنواره ملی گلستان خوانی، افزود: تعداد ۱۸ نفر از هنرجویان موفق به کسب مقام برتر ملی در جشنواره کشوری شدند که لوح تقدیر و هدیه آنها اهدا شد.

گفتنی است مؤسسه برهان با بیش از هشت سال فعالیت در زمینه برگزاری کارگاههای ادبی ـ هنری و همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت شخصیت های ملی ـ مذهبی این بار اقدام به برگزاری مراسم یادروز حافظ کرد.

حسن صلواتی مدیر خانه جوان شیراز و دبیر موسسه مردم نهاد مدیران فردای پارسیان شهرراز اجرای برنامه های فرهنگی شهری از نقطه محور به محله محور را گامی مهم در جهت رسیدن به شهری پویا دانست و اظهار کرد: اجرای اینگونه مناسبت‌ها در محلات مختلف امکان حضور سایر اقشار جامعه در برنامه‌ها را می دهد و همین امر موجب رشد فرهنگ عمومی شهری در تمام ابعاد خواهد شد.

وی صمیمانه از زحمات شهرداری منطقه پنج بویژه روابط عمومی منطقه جهت اجرای برنامه تشکر کرد و شهرداری منطقه پنج شیراز را یکی از بازوان اصلی رشد فرهنگ منطقه دانست که بدون کمک شهرداری منطقه امکان برگزاری برنامه‌های محله محور وجود نداشت.

مدیرخانه جوان شیراز همچنین از زحمات سازمان مردم نهاد فرهنگی ادبی برهان که تلاش فراوانی جهت محتوای برنامه انجام داد تشکر کرد و سمن برهان را از سمن های فعال و تاثیرگذار در توسعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی دانست

حسن صلواتی ابراز امیدواری کرد که با کمک سمن ها بتوانیم در راستای توسعه فرهنگ شهری در تمام ابعاد گامی مهم برداریم.

در ادامه این مراسم، افسانه خواست خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به پتانسیل‌های این منطقه گفت: منطقه پنج شهرداری دارای جمعیت جوان ورزشکار و هنرمند بسیاری است و از ویژگی اهالی این منطقه قدرشناسی و پای کار بودن مردم و همچنین فعال بودن گروه‌های مردمی است.

عضو و ناظر شورای شهر شیراز در منطقه پنج شهرداری با اشاره به راه‌اندازی خانه جوان در این منطقه افزود: خرسندیم خانه جوان که محل حضور سمن‌های اجتماعی است در منطقه پنج واقع شده و در طول سال برنامه‌های‌ مختلفی در مناسبت‌ها برای اهالی منطقه برگزار می‌شود و جوانان و نوجوانان نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده و از کلاس های این مجموعه بهره‌مند شوند.

وی در ادامه توجه به زیرساخت‌های فرهنگی محلات را یکی‌ از دغدغه‌های شورای شهر عنوان کرد و بیان داشت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح محلات موجب ارتقاء توانمندی اجتماعی خواهد شد که این مهم در شورای ششم به صورت ویژه توجه شده است.

خواست خدایی اظهار داشت: سعی بر این است در حوزه هنر و خصوصا ادبیات هنری نگاه ویژه شهرداری از بحث کلی نگری به شاعران و هنرمندان و ورزشکارانی که در شهر شیراز شاخص هستند سوق داده شود و با برگزاری بزرگداشت این بزرگواران مورد حمایت قرار بگیرند.

عضو شورای شهر شیراز، منطقه پنج شهرداری را با توجه به حضور ورزشکاران و هنرمندان عنوان قطب ورزشی و هنری شهر شیراز دانست و گفت: حضور افرادی چون ساره جوانمردی به عنوان پرچمدار پارالمپیک، لیلا کشاورزی و برادران گرایی ورزشکاران مدال آور از ساکنان و افتخار این منطقه هستند که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

خواست خدایی در پایان گفت: شورای اسلامی شهر شیراز خانه دوم شهروندان است و افراد و بویژه جوانان می‌توانند مشکلات و مطالبات خود را در خصوص منطقه یا با مراجعه به شهرداری منطقه پنج یا دفتر اینجانب در شورا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه مطرح نمایند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=113719

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.