• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

باز شدن پای فرهنگ و هنر در زندان گراش

  • کد خبر : 11346
  • 11 آذر 1399 - 15:09
باز شدن پای فرهنگ و هنر در زندان گراش

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش گفت: در مهرماه امسال که به همراه بنیاد فرهنگی نوبهار و مؤسسه فرهنگی و هنری هفت‌برکه از زندان گراش بازدید کردیم، زمینه‌های همکاری فرهنگی بررسی شد که برآیند آن پویش همخوانی با زندانی بود.

به گزارش سحاب‌پرس؛ گراشی‌ها به زندانی‌ها، کتاب هدیه دادند.

در گام دوم پویش هم‌خوانی با زندانی، ۱۹۲ جلد کتاب از سوی مردم گراش به کتابخانه ندام‌تگاه مرکزی لارستان اهدا شد. کتاب‌های اهدایی در پویش همخوانی به زندانی به بخش فرهنگی زندان گراش داده شد.

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش گفت: در مهرماه امسال  که به همراه بنیاد فرهنگی نوبهار و مؤسسه فرهنگی و هنری هفت‌برکه از زندان گراش بازدید کردیم، زمینه‌های همکاری فرهنگی بررسی شد که برآیند آن پویش همخوانی با زندانی بود.

آیینه‌افروز افزود: انجمن‌های موسیقی و خوشنویسی نیز برای برگزاری کلاس و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در زندان نیز آمادگی را بیان داشته‌اند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با اشاره به برگزاری رویدادهای هنری از سوی انجمن موسیقی این شهر در مناسبت‌های گوناگون ملی و مذهبی برای زندانی‌ها، ادامه داد: پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی، یک روز در هفته نیز کلاس خوشنویسی در زندان برگزار خواهد شد.

جواد بهزادی، رییس اداره زندان لارستان هم گفت: مردم گراش، این خیز فرهنگی، نه تنها اوقات فراغت زندانی‌ها را پر می‌کند، که در بازپروری آن‌ها نیز مؤثر خواهد بود.

بهزادی با اشاره به رایزنی‌ها برای بسته شدن تفاهم‌نامه‌ای فرهنگی و هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با راه‌اندازی پویش یاری‌گری برای زندانیان در شهر گراش، امیدواریم کمک‌های مردم گراش به زندانیان افزایش یابد.

عزیز نوبهار، مدیر بنیاد نوبهار و برگزارکننده پویش همخوانی به زندانی، نیز گفت: کارکرد اصلی بنیاد نوبهار در زمینه کتاب است و تلاش داریم تا برای تأمین این نیاز فرهنگی مردم، به ویژه کسانی که دسترسی کمتری به اقلام فرهنگی دارند، در حد توان خود همکاری کنیم.

نوبهار با ابراز خرسندی از ورود مردم به این پویش افزود: مردم همچنین در کنار هزینه بخشی از کتاب‌ها، ۸ بازی شطرنج و منچ و ۱۵۵۳ ماسک را نیز به زندانیان اهدا کردند.

محمد خواجه‌پور، مدیر رسانه‌ای هفت‌برکه نیز با اشاره به کمک ۱۰۰ جلد کتابی سال گذشته به زندان، گفت: امسال فراخوان این پویش با استقبال بیشتری روبرو شد تا بتوانیم نزدیک به ۳۰۰ جلد کتاب، که ۱۵۵ جلد با ارزش نزدیک ۱۰ میلیون تومان به زندانی‌ها داده شود.

وی ادامه داد: بخشی از کتاب‌ها را نیز در طرح تعویض قرار می‌دهیم و  دیگر کتاب‌ها به کتابخانه‌ عمومی و یا کتابخانه‌های روستایی اهدا خواهد شد.

گفتنی است در پویش همخوانی با زندانی مهرماه ۱۳۹۹، مردم کتاب‌های مازاد خود را برای به مؤسسه هفت‌برکه و بنیاد فرهنگی نوبهار دادند تا کتابخانه زندان را توانمندتر سازند. همچنین برای تقدیر از بازنشرکنندگان پوستر این پویش ۳۷ جلد کتاب نیز از سوی بنیاد فرهنگی نوبهار خریداری و در این مجموعه قرار گرفت.

۱۹۲ جلد کتاب اهدایی ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۹ پس از برگزاری یک نمایشگاه در زندان برای استفاده زندانیان به کتابخانه زندان اضافه شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11346

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.