• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

کسب مقام برتر استانی واحد روابط کار توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپیدان

  • کد خبر : 1127
  • 17 فروردین 1399 - 19:26
کسب مقام برتر استانی واحد روابط کار توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپیدان
هوشمندی در خصوص پیاده سازی نظام کارمزدی بجای نظام مزدی در کارگاه ها گفت:هدف از اجرای نظام کارمزدی،افزایش بهره وری تولید،و ارتقاء سطح درآمد کارگران و همچنین افزایش سود کارفرمایان می باشد که با مراجعه حضوری کارشناس روابط کار به واحدهای مشمول و ترویج در کارگاه های مستعد ،منجر به انعقاد ۶۵ فقره قرارداد در ۲۳ کارگاه گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی سپیدان :ابراهیم هوشمندی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان سپیدان ،ضمن تبریک و آرزوی توفیق و سلامتی در سال جدید خبر داد : به همت و تلاشهای بی وقفه سرکار خانم سیده محبوبه جعفری کارشناس روابط کار این شهرستان  در راستای تحقق اهداف این اداره،واحد روابط کار،موفق به کسب مقام برتر استانی در بین واحدهای روابط کار دیگر ادارات استان فارس در سال ۹۸ گردید .

وی افزود:مشاوره خوب این واحد به کارگران و کارفرمایان،منجر به سازش قبل از طرح دعوی و کاهش ۶۰ درصد ثبت دادخواست ها در سال ۹۸  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گردیده است.

هوشمندی گفت:به همت اعضاء مراجع حل اختلاف ۵۹% درصد آراء صادره منجر به سازش شده است و نکته حائز اهمیت،دفتر شرح وقایع پرونده های مراجع می باشد که توسط کارشناس روابط کار تنظیم گردیده و سرنوشت کامل هر پرونده از شروع تا خاتمه قابل رصد می باشد.

هوشمندی با اشاره به پیگیری واحد روابط کار در خصوص بررسی،تایید و بروز رسانی ۱۹ مورد آیین نامه انضباط کار در واحد های مشمول سال ۹۸،گفت:  پیگیری این موضوع با هدف ایجاد محیطی سالم در راستای کارایی و بهبود کمی و کیفی تولید،صورت گرفته و قابل تقدیر می باشد .

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان سپیدان ضمن اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار در راستای سهولت فرآیند اداری وکاهش مراجعات حضوری افزود :متقاضیان می توانند با اخذ کد رهگیری احراز هویت،در دفاتر پیشخوان دولت به صورت الکترونیکی خدمات خود را دریافت نمایند که با مکاتبه های انجام‌شده توسط  این اداره و پیگیری های مستمر واحد روابط کار،از تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۱۳ تا پایان سال ۹۸، تعداد ۲۰۱۶ نفر کارگر و کارفرما،در سامانه مستقر دفاتر پیشخوان شهرستان، ثبت نام نموده اند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی سپیدان ادامه داد :واحد روابط کار شهرستان سپیدان  بیش از ۹۰۰ نفر/ساعت،کارگاه های آموزشی قانون کار و دستورالعمل های مربوطه برای کارفرمایان و کارگران مستقر در سطح شهرستان برگزار نموده و این آموزش ها در راستای ارتقاء اداره منابع انسانی در هر کارگاه و به منظور جلوگیری از بروز اختلافات کارگری و کارفرمایی سال ۹۸ بوده است.

از آنجاکه تا کنون درصد بسیار کمی از پرونده های بررسی شده در هیات تشخیص،با اعتراض طرفین دعوی، منجر به بررسی مجدد در هیات محترم حل اختلاف اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان شیراز می شده،این اداره تاکنون فاقد هیات حل اختلاف بوده است،لذا به دستور مدیر کل محترم و رایزنی های صورت گرفته،در جهت تکریم ارباب رجوعان و جلوگیری از رفت و آمد جاده ای منبعد هیات حل اختلاف را در محل  این اداره برگزار خواهد نمود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1127

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.