• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

اولین یادواره شهدای امدادگر کمیته امداد فارس برگزار شد

  • کد خبر : 112636
  • 19 مهر 1403 - 20:00
اولین یادواره شهدای امدادگر کمیته امداد فارس برگزار شد
در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، نخستین یادواره شهدای امدادگر کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، ۱۹ مهرماه در شیراز برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در اولین یادواره شهدای امدادگر کمیته امداد فارس گفت: امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) در کنار خدمات‌رسانی  به جامعه هدف کمیته امداد، در دفاع از کیان ایران اسلامی از جان خود گذشتند تا درخت تنومند انقلاب اسلامی پایدار بماند.

مرتضی موصلی تصریح کرد: ۳۳ نفر از امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در دفاع مقدس در کنار خدمت‌رسانی به مردم و انجام ماموریت‌های اداری و کاری خود به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی به برگزاری یادواره شهدای امدادگر کمیته امداد فارس اشاره کرد و افزود: برگزاری این یادواره در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و جان‌فشانی و انتقال پیام شهدا به نسل جدید به ویژه در شرایط کنونی که دشمن جنگ شناختی را راه انداخته است، صورت گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، برگزاری یادواره‌های شهدا را امری ضروری برای بصیرت‌افزایی و آشنایی نسل جدید با سیره شهدا دانست.

در ادامه مراسم، «جمال‌الدین حسین‌زاده» مشاور رئیس کمیته امداد کشور در امور ایثارگران، با بیان اینکه این نهاد ۱۰۲ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: از این تعداد ۳۳ شهید که حدود یک سوم از کل شهدای این نهاد می باشد، متعلق به کمیته امداد امام خمینی استان فارس است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از نهادهای مؤثر در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی است و به دستور امام خمینی (ره) برای خدمات‌رسانی به محرومان تأسیس شد.

حسین زاده ادامه داد: می بایست چندین هزار ایثارگر، جانباز و آزاده اضافه کرد که علاوه بر سنگر خدمت رسانی به محرومین و مستضعفان در میدان جهاد مجاهدت و حماسه آفریدند.

وی یاد آور شد آن چه بیان شد غیر از پشتیبانی امداد گران مخلص این نهاد از جبهه های حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس است که مردم انقلابی استان فارس نقش برجسته و درخشانی در کنار امدادگران این نهاد ایفا کردند و آمار ها و اسناد تاریخی گواه این حقیقت است.

وی افزود: امدادگران در دوران دفاع مقدس، چه در خطوط مقدم جبهه و چه در پشت جبهه، به وظایف انسانی و اسلامی خود عمل کردند. بسیاری از این شهدا حتی در دوران نقاهت بیماری‌ها و جراحات ناشی از جنگ نیز به خدمت‌رسانی ادامه می‌دادند.

حسین‌زاده با تأکید بر اهمیت خدمات‌رسانی به محرومان گفت: همان‌طور که خدمت به این قشر کم از ایثار و شهادت ندارد، وظیفه ذاتی ماست که در این مسیر گام برداریم و به الگوی شهدای امدادگر اقتدا کنیم.

حسین زاده خاطرنشان کرد: همین محرومان و مستضعفان بودند که برای انقلاب جنگیدند و خون خود را به پای درخت انقلاب ریختند، بنابراین خدمت‌رسانی به آنها کم از ایثار و شهادت ندارد، بنابراین باید خدمت رسانی به محرومان را وظیفه الهی و ذاتی خود بدانیم تا در مسیر انقلاب قرار داشته باشیم.

تأکید بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان در یادواره شهدای امدادگر

در این مراسم «ابراهیم عزیزی» نماینده مردم شیراز و زرقان و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز بر اهمیت برگزاری این یادواره و انتقال پیام شهدا به نسل جوان تأکید کرد.

وی ضمن اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به اسرائیل، افزود: این یادواره‌ها می‌تواند به ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در میان مردم کمک کند.

وی گفت: برگزاری این یادواره دارای پیامی برای نسل جدید است تا بدانند برای اینکه میهن ابران اسلامی در امنیت قرار گیرد، افراد زیادی جان خود را اهدا کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریکات منطقه‌ای عنوان کرد: این روزها در منطقه شاهد جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم که این موضوع اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را بیش از گذشته نشان می دهد و برگزاری چنین یادواره‌هایی می‌تواند در گسترش چنین فرهنگی کمک شایانی کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق ۲ که با هوشمندی و غافلگیری برای صهیونیست‌ها عذاب آور و دردناک بود، این پیام را داد که ما بر اصول و اندیشه های ایران اسلامی ایستاده‌ایم و ثابت کرده‌ایم که صادق الوعدیم و به پیمانی که با جبهه مقاومت بسته ایم پایبندیم و به دشمن نشان دادیم که شما را تنبیه می‌کنیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی نام این انتقام را خونخواهی مهمان عزیزمان شهید اسماعیل هنیه گذاشت.

عزیزی متذکر شد: اگر رژیم صهیونیستی به رفتارهای خود در منطقه ادامه دهد قطعا جبهه مقاومت هم در منطقه و هم ایران، پاسخی سخت و کوبنده به او خواهد داد.

نقش جبهه مقاومت در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان

«آیت‌الله ابراهیم کلانتری» تولیت حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نیز با اشاره به نقش شهدا در حفظ انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان انقلاب همواره به دنبال نابودی ارزش‌های آن بوده‌اند، اما با حضور رزمندگان جبهه مقاومت، تمامی نقشه‌های آنان خنثی شده است.

وی تاکید کرد: استکبار با ارائه انواع و اقسام ترفندها در صدد نابودی ارزش های انقلاب اسلامی است که با حضور رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت تمامی توطئه های آنان نقش برآب شده و حرکت انقلابی جهادگران جبهه ایثار و مقاومت همچنان در رسیدن به آرمان ها و ارزش های اسلامی گام برمی دارد.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل جبهه مقاومت و انتفاضه فلسطین که شهادت را تنها راه سعادت و پیروزی در برابر رژیم غاصب و کودکش صهیونیستی می داند، افزود: یکی از خاخام های یهودی بر این باور است که هرگز در برابر رشادت ها و از خودگذشتگی جبهه مقاومت به پیروزی دست نمی یابیم چراکه آنان مرگ را شهادت در راه خدا می دانند

کلانتری تصریح کرد: هرگاه در مسیر شهدا گام برداشتیم از مرگ نهراسیده و شهادت را لازمه زندگی با سعادت قلمداد کردیم، باید با برپایی چنین همایش ها و یادواره‌های، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان و جهانیان منتقل کنیم تا دنیا به ارزش های والای اسلام بیش از گذشته آگاه شوند و آن را راهنما و الگوی خود قرار دهند.

به گزارش سحاب پرس، کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ۱۰۲ شهید امدادگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۳۳ شهید متعلق به استان فارس است که در این مراسم از خانواده‌های این شهدا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=112636

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.