• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
در ارتباط تصویری معاون قضایی دادگستری فارس:

رئیس جدید حوزه قضایی فراشبند معرفی شد/ خدمت مستمر، تکریم ارباب رجوع و مبارزه با فساد در اولویت کار قرار گیرد

  • کد خبر : 11256
  • 10 آذر 1399 - 7:56
رئیس جدید حوزه قضایی فراشبند معرفی شد/ خدمت مستمر، تکریم ارباب رجوع و مبارزه با فساد در اولویت کار قرار گیرد
در ارتباط تصویری معاون قضایی و سرپرست دادگاه های تجدید نظر استان فارس با شهرستان فراشبند رئیس جدید این حوزه قضایی معرفی شد.

در این ارتباط ویدئو کنفرانس، معاون قضایی و سرپرست محاکم تجدید نظر استان فارس ضمن تقدیر از تلاش های رئیس سابق حوزه قضایی این شهرستان و تعامل مستمر مجموعه اجرایی و هدایت های معنوی امام جمعه فراشبند گفت: مردم این شهرستان شایسته دریافت بهترین خدمات در زمینه های مختلف هستند و ما در مجموعه قضایی نیز تلاش داریم با سپردن سکان مدیریت این حوزه قضایی به دست نیروها ی شایسته این هدف را تأمین نماییم.
سید مصطفی بحرینی با تأکید بر اینکه مهمترین هدف تعامل مثبت و سازنده دستگاه قضایی با نهادها ، سازمان ها و ادارات در شهرستانها، خدمت بهتر و گره گشایی از مشکلات مردم است گفت: البته باید این تعاملات در سایه رعایت قانون و حفظ حریم و استقلال دستگاه قضایی باشد.
وی تصریح کرد: جزیره ای عمل کردن به هیچ وجه مشکلات را حل نخواهد کرد بنابراین عملکرد مفید و مؤثر زمانی محقق می گردد که گرهی از مشکلات مردم باز شود چرا که پیشرفت کار در سایه بهبود کیفیت خدمت رسانی حاصل می شود.
این مقام قضایی استان فارس در ادامه با بیان اینکه کشور در شرایط خاص و استثنایی به لحاظ فشارهای تحریم دشمن و همچنین محدودیت های ایجاد شده به واسطه بیماری کرونا قرار دارد گفت: باید مسئولان با کارشبانه روزی در جهت به حداقل رساندن مشکلات مردم از قبیل بیکاری ، تورم ، گرانی و مسائل اجتماعی تلاش نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط تصویری با مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان فراشبند به اولویت های مهم دستگاه قضایی در دوران تحولی قوه قضائیه اشاره کرد و بیان داشت: حضرت آیت الله رئیسی از زمان تصدی ریاست قوه قضائیه بارها بر حفظ کرامت مردم و مراجعان و حفظ حقوق عامه تأکید داشته اند. بنابراین باید نهایت احترام به ارباب رجوع در مجموعه قضایی برای مراجعان قائل شویم و به تمام معنا خادم مردم باشیم.
معاون قضایی دادگستری استان فارس تصریح کرد: معتقدیم خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی از طرفی نعمت و از سوی دیگر امانت است لذا باید با حساسیت رعایت شئونات هر دو ماهیت مسئولیت را در نظر داشته باشیم و ضمن خدمت صادقانه به مردم تلاش نماییم این امانت سترگ را با شایستگی به مدیران پس از خود تحویل دهیم.
قاضی بحرینی در ادامه بر حل دعاوی مردم شهرستان در شوراهای حل اختلاف تأکید کرد و بیان داشت: به لحاظ
عشیره ای بودن منطقه این ظرفیت به صورت بالقوه وجود دارد که دعاوی به سمت شوراهای حل اختلاف هدایت شود تا از تشکیل پرونده های قضایی و صدور رأی جلوگیری گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از امنیت مناسب شهرستان تقدیر کرد و با بیان اینکه این امر در سایه تعامل مناسب مجموعه قضایی و شورای تأمین شهرستان محقق گردده است افزود: رئیس جدید این حوزه قضایی باید به امر نظارت بر زیر مجموعه نیز نگاه ویژه ای داشته باشد چرا که دستگاه قضایی مبارزه با فساد را از درون مجموعه آغاز کرده و این سیاست همچنان در دستور کار قرار دارد و با هر گونه فساد و انحراف در درون و بیرون مجموعه بدون مماشات و اغماض برخورد خواهد کرد.
معاون ناظر بر حوزه قضایی شهرستان فراشبند همچنین با بیان اینکه با مدیریت مناسب در گذشته وجود پرونده های معوق و قدیمی در این حوزه قضایی معنایی ندارد گفت: در عین حال قضات و کارکنان در این حوزه باید تلاش کنند رسیدگی ها با سرعت و کیفیت مناسب انجام شود و با صدور احکام متقن و مستدل از ایجاد پرونده معوق و قدیمی جلوگیری شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تلاش جهادی و بسیجی وار مسئولان قضایی شهرستان و کارکنان خدوم این مجموعه زمینه حل مشکلات مردم و دستیابی به هدف والای عدالت گستری در شهرستان فراشبند را فراهم نماید.
گفتنی است پس از سخنان معاون قضایی دادگستری استان و مسئولان محلی شهرستان از تلاش های سید احمد موسوی نسب رئیس سابق حوزه قضایی فراشبند تقدیر و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه سید ایمان موسوی به عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی معرفی گردید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11256

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.