• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
0
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا؛

فرماندهی انتظامی در صدرا مستقر شود

  • کد خبر : 112319
  • 18 مهر 1403 - 10:09
فرماندهی انتظامی در صدرا مستقر شود
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به جمعیت رو به رشد این شهر، خواستار استقرار فرماندهی انتظامی در صدرا شد.

روح‌الله شجاعیان امروز، ۱۸ مهرماه در نشست شورای شهر صدرا که با حضور فرماندهی پلیس راهور شهرستان شیراز تشکیل شده بود، با اشاره به جمعیت روبه رشد شهر صدرا گفت: صدرا با داشتن بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، عملا بار دومین شهر پرجمعیت استان را به دوش می‌کشد و مشابه آنچه در ارتباط جمعیتی میان تهران و کرج ایجاد گرفته، در شیراز و صدرا در حال شکل گرفتن است.

وی افزود: در افق جمعیتی، با احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و همچنین تداوم پروژه‌هایی که بخش خصوصی و تعاونی‌ها پیش می‌برند، جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر برای صدرا پیش‌بینی می‌شود.

شجاعیان مستند به ماده ۵ قانون شهرهای جدید، گفت: ماده ۵ قانون شهرهای جدید تصریح دارد که «کلیه وزارتخانه‌ها، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات وشرکتهای دولتی و سایر شرکت‌ها و مؤسساتی که شمول قانون برآنها مستلزم ذکر نام است، مکلفند ضمن همکاری در ایجاد شهر جدید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام به تأمین اعتبار کنند که متناسب با پیشرفت عملیات‌ احداث و اسکان شهر جدید، خدمات مورد نیاز براساس تعرفه‌های شهرهای مشابه به شهر جدید نیز ارائه شود».

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا تاکید کرد: در تفسیر ساده از این قانون در خصوص شهرهای مشابه، وقتی ما خدمات پلیس را در شهرستان مرودشت با صدرا مقایسه می‌کنیم، اولین موضوع که با آن روبه‌رو می‌شویم استقرار فرماندهی نیروی انتظامی است که باید جزو اولویت‌های صدرا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی سکونت جمعیت  بالا امکان وقوع  جرم را افزایش می‌دهد، تأکید کرد: نیازمند این هستیم که با توجه به تأکید قانون، استقرار فرماندهی انتظامی در صدرا حتما جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

شجاعیان با تصریح اینکه صدرا دیگر شهر جدیدی نیست و ۳۰ سال از عمر آن می‌گذرد، گفت: صدرا با گذشت ۳۰ سال به آن بلوغی رسیده که نیازمند است هرچه زودتر نواقص این شهر تکمیل شود و ساختارهای هدفمند، صحیح و خوبی در راستای خدمت به شهروندان داشته باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=112319

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.