• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
0

هنرمندان در صحنه‌های دفاع از انقلاب پرچم‌داری کنند

  • کد خبر : 112202
  • 17 مهر 1403 - 16:30
هنرمندان در صحنه‌های دفاع از انقلاب پرچم‌داری کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه هنرمندان در صحنه‌های دفاع از انقلاب پرچم‌داری کنند، گفت: زمانی که یک هنرمند نشان هنری دریافت می‌کند یعنی درجه تعهد و مسئولیت‌پذیری او برای دفاع از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی بیشتر شده است.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۱۷ مهرماه در حاشیه آیین تجلیل از هنرمندان دارای گواهی هنری فارس بیان کرد: از هنرمندان نشان‌دار فارس انتظار داریم ضمن تربیت نسل جدید هنرمند تلاش کنند در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی نیز مانند همیشه پرچمداری کنند و بدرخشند.

وی اظهار کرد: انتظار است این هنرمندان توانمند، ضمن تربیت نسل جدید هنرمند، معارف عمیق و ناب انقلاب اسلامی را در قالب‌های مختلف هنری بریزند و از هویت دینی کشور دفاع کنند زیرا هنگامی که یک هنرمند نشان‌های هنری را دریافت می‌کند، به معنای آن است که درجه تعهد و مسئولیت‌پذیری او برای دفاع از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی بیشتر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: فرهنگ و هنر هر ملتی از آداب، منش زندگی و پیشینه تمدنی آن ملت ریشه می‌گیرد و منشأ الهام برای نسل آینده است؛ ایران اسلامی با پیشینه تمدنی بسیار بزرگ، مهد پرورش هنرمندان بسیاری در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری از شعر و تئاتر و فیلم تا خوشنویسی، سرود و تعزیه است که هر کدام بیانگر بخشی از تمدن کهن و فاخر ایرانیان است و هنگامی که فرهنگ و هنر ایران با اسلام ممزوج شد، به هنر دینی هویت داد.

قزلسفلی تصریح کرد: شیراز با پیشینه تاریخی و تمدنی فرصتی برای پرورش هنرمندان بزرگ در عرصه‌های مختلف هنری است و هنرمندان این استان در ارزیابی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، پس از تهران بیشترین نشان‌های هنری را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ هنرمند فارس موفق به دریافت درجه‌های هنری شده‌اند، گفت: هنرمندی که توانسته یکی از این نشان‌ها را دریافت کند، بیانگر آن است که در این حوزه تلاش و زحمت شبانه‌روزی داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اقدام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تجلیل از هنرمندانی که به تازگی گواهی هنری دریافت کرده‌اند را ارزشمند دانست و افزود: هنرمند نیازی به پاس‌داشتن ندارد، بلکه نسل جدید انقلاب نیاز دارد تا مفاخر جامعه را بشناسد و به آن‌ها افتخار کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، قزلسفلی بیان کرد: فرهنگ و هویت دینی ایران اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگ و هنر، علم و فناوری و دفاع مقدس شکل گرفته و در قالب هنر باید به نسل آینده منتقل شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=112202

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.