• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
1

تبادل تجارب مسائل زیست‌ محیطی و مدیریت پسماند شیراز و بغداد

  • کد خبر : 112185
  • 17 مهر 1403 - 15:20
تبادل تجارب مسائل زیست‌ محیطی و مدیریت پسماند شیراز و بغداد
در دیدار معاون شهردار بغداد و رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز که امروز، ۱۷ مهرماه در شیراز انجام شد، در خصوص مسائل زیست‌محیطی و مدیریت پسماند شهرها تبادل‌نظر انجام شد. همچنین در این نشست مشکلات تفکیک و دفن پسماند مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در این دیدار گفت: یکی از فعالیت‌های مهم این سازمان، تجزیه و تحلیل پسماندهای تروخشک است که این موضوع برای مدیریت شهری اهمیت ویژه‌ای دارد و برنامه‌ریزی‌هایی برای آن شده است.

صمد پناهیان در خصوص تفکیک پسماندها افزود: تفکیک به دو صورت در مبدأ و مقصد انجام می‌شود که تفکیک در مبدأ توسط شهروندان انجام‌ و مواد بازیافتی تحویل این سازمان می‌شود. تفکیک در مقصد به‌صورت صنعتی و با استفاده از دو خط تفکیک صنعتی پسماند انجام‌ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار کرد: توزیع مخازن ذخیره پسماند خشک و آموزش شهروندان برای افزایش مشارکت در تفکیک پسماندها از مبدأ از برنامه‌های سالانه این سازمان است.

پناهیان در خصوص سایر فعالیت‌های در حال انجام سایت دفع پسماند شهر شیراز از جمله سلول‌های مهندسی و بهداشتی دفن پسماند، آزمایشگاه تخصصی و کارخانه تفکیک صنعتی پسماند، نیروگاه بیوگاز سوز، حوضچه‌های تبخیری شیرابه و دیگر بخش‌های سای و سیاست‌های اجرایی مدیریت پسماند نیز توضیحاتی ارائه داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برنامه‌های مدیریت پسماند، از تولید تا دفع پسماند به‌صورت مهندسی و اصولی و برنامه محور است، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با انتقال تجارب در این زمینه شاهد پیشرفت مدیریت پسماند در کشور عراق باشیم و به محیط زیست که مسئله‌ای فراملی است، کمک کنیم.

معاون شهردار بغداد نیز در این دیدار با اشاره به روش‌های مدیریت پسماند در بغداد ابراز امیدواری کرد: با توجه به اهمیت تفکیک از مبدأ و کاهش تولید پسماند بتوانیم با استفاده از تجربیات ارزشمند در این زمینه در خصوص مسائل و قانون مدیریت پسماند، تفاهم‌نامه و همکاری مشترکی با کلان‌شهر «شیراز؛ پایتخت زیست محیطی آسیا» داشته باشیم.

رزاق حسین عابد الیعقوب همچنین در خصوص مدیریت پسماند در شهر بغداد نیز توضیحاتی ارائه داد و در مورد تجزیه و تحلیل پسماندهای تروخشک، تفکیک پسماندها در مبدأ و مقصد و نحوه دفع پسماندها سوالاتی را مطرح کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=112185

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.