• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
0

پژوهشگران برگزیده عرصه دفاع مقدس فارس تجلیل شدند

  • کد خبر : 112002
  • 16 مهر 1403 - 18:10
پژوهشگران برگزیده عرصه دفاع مقدس فارس تجلیل شدند
طی مراسمی از جمعی از پژوهشگران برگزیده عرصه دفاع مقدس استان فارس در شیراز تجلیل به عمل آمد.

نخستین آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده عرصه دفاع مقدس امروز، ۱۶ مهرماه با حضور پژوهشگران برتر در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در این مراسم با بیان اینکه حرکت دانشگاه باید در مسیر پژوهش و تولید علم قرار گیرد، یکی از مهم‌ترین محورهای پژوهش را ترویج فرهنگ و گفتمان ایثار و شهات دانست.

محمدرضا قائدی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در موضوعات مختلف اجتماعی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت ایفای نقش دارد، به برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این مراسم شروع و مقدمه برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های مختلف در این عرصه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مباحث مرتبط با گفتمان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را با قوت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارس دنبال خواهدیم کرد، به تحولات اخیر منطقه و عملیات وعده صادق ۲ اشاره کرد و گفت: آمریکا از سال ۲۰۰۱ و در پی انفجار برج‌های دوقلو تلاش کرد تا شرایط منطقه را به نفع خود تغییر دهد اما در نهایت شرایط به نفع جبهه مقاومت برگشت.

قائدی با بیان اینکه روحیه اعتماد به نفس مسلمانان منطقه تقویت شده است، گفت: امروز رژیم صهیونیستی بعد از ۷۶ سال به جای خود بازگشته است و به دنبال ایجاد بازدارندگی در منطقه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس منویات رهبر معظم انقلاب را در خطبه نماز جمعه نصر یادآور شد و افزود: رهبرمعظم انقلاب کشور را از بسیاری از طوفان‌ها و بحران‌ها نجات داد و آنها را تبدیل به فرصت کرد و باید قدر تدابیر ایشان را بدانیم.

رئیس دبیرخانه علمی دومین کنگره بزرگداشت سراداران و ۱۵ هزار شهید فارس در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به مصوب شدن ۷۳ برنامه در کمیته علمی این دبیرخانه، گفت: تاکنون از این تعداد ۱۷برنامه اجرا شده است.

شمس‌الدینی، برنامه‌ریزی و انجام ۲۰۰ بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری ۱۱۰ مراسم غبارروبی  از قبور مطهر شهدا و ۴۲ یادواره شهدای دانشجو و اساتید و همچنین برگزاری ده‌ها نشست علمی در ۳۶ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی استان در طول یکسال گذشته را از جمله اقدامات این دبیرخانه برشمرد.

وی یادآور شد: در نخستین آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده عرصه دفاع مقدس پس از بررسی و داوری ۸۹ پایان نامه، ۱۱ کتاب، ۴۷ مقاله و ۳۹ استاد فعال در حوزه دفاع مقدس، ۹ پایان نامه،  سه مقاله، سه کتاب و سه استاد نیز به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند.

شمس‌الدینی یاد آور شد:۱۱۰ مقاله علمی و پژوهشی به دومین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که ۲۶مهرماه پیش از کنگره ۱۵ هزار شهید استان برگزار خواهد شد، ارسال شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس هم دراین مراسم از تدوین دانشنامه دفاع مقدس خبر داد و افزود: در زمینه سبک زندگی شهدا نیز در حال تحقیق و پژوهش هستیم.

سردار سعید کوشکی همچنین با اشاره به اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و وظایف تعریف شده برای آن در حوزه پژوهش، افزود: سازماندهی، هدایت، راهبری، حمایت و نظارت بر تولید پژوهش‌های علمی و کاربردی در حوز دفاع مقدس و مقاومت در دستور کار بنیاد قرار دارد.

وی، تولید منابع و دانش در حوزه دفاع مقدس، مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر وظایف بنیاد حفظ آثار بر شمرد و تصریح کرد: باید حرکت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در ورود به مباحث پژوهشی حول محور ایثار و مقاومت  و همکاری با بنیاد به عنوان الگویی موفق در دیگر مراکز علمی ساری و جاری شود.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس هم در این مراسم گفت: اگرچه در حال حاضر در شرایط خاصی قرار داریم اما کشور در اوج عزت، اقتدار و افتخار پیش می‌رود و وعده‌های امام(ره) در حال تحقق است.

سردار هاشم جمالی افزود: ما پرچم محمد رسول الله(ص) را در اقصی نقاط دنیا با توکل به خدواند، توسل به اهل بیت(ع) و تبعیت از ولایت برپا کردیم.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس به کلید واژه دفاع مقدس که تکمیل کننده سناریو پیروزی جمهوری اسلامی ایران بود اشاره و تصریح کرد: اگر دفاع مقدس نبود به این نقطه از خودباوری، یقین و خودکفایی نمی‌رسیدیم، لذا نقطه عطف انقلاب ما، ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ارائه بیش از ۹۰ پایان نامه در راستای دفاع مقدس در دانشگاه آزاد شیراز کاری بی نظیر است، گفت: این اقدام در آستانه برگزاری اجلاسیه بزرگ شهدای فارس انجام شده است.

مسئول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه همکاری و همراهی دانشگاه با جریان دفاع مقدس و پیوند علمی میان آن‌ها بسیار حائز اهمیت است، گفت: تبیین و روشنگری مختص بزرگان و رهبران دینی است.

حجت‌الاسلام یعقوبی، اثرگذاری را یکی از مهم‌ترین رویکردهای دانشگاه در عرصه تبیین علمی دانست و خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی پژوهش‌های علمی به ویژه در عرصه دفاع مقدس شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=112002

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.