• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
0
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز؛

جذب دانش‌آموزان شیرازی در رشته ایمنی و آتش‌نشانی

  • کد خبر : 111990
  • 16 مهر 1403 - 15:37
جذب دانش‌آموزان شیرازی در رشته ایمنی و آتش‌نشانی
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: رشته ایمنی و آتش‌نشانی با هدف مهارت‌آموزی و بالابردن سطح آگاهی و آموزش‌های تخصصی در شیراز و شاخه فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شد.

هادی عیدی‌پور امروز، ۱۶ مهرماه در مراسمی که به منظور راه‌اندازی رشته ایمنی و آتش‌نشانی در یکی از هنرستان‌های شیراز برگزار شد، گفت: با توجه به اشتیاق و علاقه دانش آموزان به شغل آتش‌نشانی و تعامل آموزش و پرورش و سازمان آتش‌نشانی شیراز با یکدیگر، رشته ایمنی و آتش‌نشانی با هدف مهارت‌آموزی و بالابردن سطح آگاهی و آموزش‌های تخصصی در شیراز و شاخه فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش فارس در یک تفاهم‌نامه و انعقاد قرارداد با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بر ضرورت این رشته تحصیلی در جامعه با رویکرد تربیت نیروهای متخصص و استفاده از نیروهای کارآزموده در جذب شرکت‌ها، ارگان ها و نهادهای مختلف در شهر شیراز و استان فارس تاکید کرده است.

عیدی‌پور با تأکید بر فراگیری دروس تخصصی دانش‌آموزان این رشته نوبنیاد که شامل تمامی دروس آتش‌نشان حرفه‌ای است، گفت: این رشته برای۲۷ دانش‌آموز در مقطع دهم و با سپری کردن مراحل گزینش توسط آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: دانش‌آموزانی که رشته آتش‌نشانی را در هنرستان انتخاب می‌کنند، آموزش‌های عملی و تئوری را زیر نظر کارشناسان و مربیان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و مربیان آموزش و پرورش سپری می‌کنند.

وی یادآور شد: خوشبختانه در مقطع کاردانی و کارشناسی نیز امکان ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان وجود دارد و در پایان دوره هنرستان، این افراد باید دوره کارورزی را در ایستگاه‌ها در کنار آتش‌نشانان سپری کنند تا از نزدیک با شرایط روحی و جسمی آتش‌نشانان آشنا شوند و با دستور، نظارت روسا و فرماندهان در ماموریت‌های واقعی حضور یابند تا یافته‌های علمی و عملی پر بارتر شود.

عیدی‌پور در پایان گفت: دانش‌آموزانی که در مرحله انتخاب رشته پایه دهم قرار دارند، در صورت شناخت از توانمندی و علاقه خود می‌توانند از سال دهم متوسطه، رشته آتش‌نشانی را به عنوان حرفه آینده خود انتخاب کنند و از هم‌اکنون با پرورش خلاقیت، بالا بردن سطح جسمانی و دانش ایمنی و آتش‌نشانی با هدف خدمت به همنوع و نجات جان و مال آن‌ها، وارد این حرفه شریف شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=111990

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.