• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
به صورت ویدئو کنفرانس؛

نشست مدیران کل ثبت و منابع طبیعی فارس با رؤسای ادارات تابعه استان برگزار شد

  • کد خبر : 11188
  • 08 آذر 1399 - 18:09
نشست مدیران کل ثبت و منابع طبیعی فارس با رؤسای ادارات تابعه استان برگزار شد
با حضور مدیرکل و جمعی از دیگر مسؤلان اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس در محل اداره کل منابع طبیعی استان نشست ویدئوکنفرانسی با رؤسای ادارات ثبت و منابع طبیعی تابعه برگزار گردید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس سیاست های تحول گرایانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نگاه ویژه این سازمان به مبحث تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی را مؤیدی بر تثبیت بالغ بر ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از این اراضی در سطح استان طی ۸ ماهه امسال عنوان داشت و با قدردانی از عملکرد جهادی کارشناسان ادارات ثبت و منابع طبیعی بر لزوم استمرار این روند تأکید نمود.
در این جلسه که با هدف هم اندیشی در خصوص سرعت بخشی به تثبیت و مستند سازی اراضی ملی و استمرار روند مطلوب مدت سپری شده از سال جاری برگزار گردید سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت فارس حرکت در مسیر تفاهم نامه های منعقده به منظور اجرای بهینه قانون جامع حد نگار را یکی از مهم ترین اولویت های ادارات ثبتی استان برشمرد و رفع موانع مستند سازی اراضی ملی و منابع طبیعی را مستلزم استمرار جلسات کارشناسی فیمابین کارشناسان خبره ادارات ثبت و منابع طبیعی دانست.
وی عنوان داشت: با توجه به سیاستگذاری موجود در برنامه های پنجم و ششم توسعه و قوانین موضوعه، ادارات ثبت به عنوان متولی صدور اسناد مالکیت املاک و اراضی در صورت همراهی دیگر ادارات مرتبط نقش حائز اهمیتی در این زمینه دارند و بر همین اساس مصمم هستیم با هدف دفاع از مالکیت های ملی و منابع طبیعی زمینه تسریع و تسهیل صدور اسناد مالکیت اراضی ملی را فراهم نماییم.
هاشمی سیاست های تحول گرایانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نگاه ویژه این سازمان به مبحث تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی را مؤیدی بر تثبیت بالغ بر ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از این اراضی در سطح استان طی ۸ ماهه امسال عنوان داشت و با قدردانی از عملکرد جهادی کارشناسان ادارات ثبت و منابع طبیعی بر لزوم استمرار این روند تأکید نمود.
در ادامه این کارگروه مدیران کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ضمن ارتباط ویدئو کنفرانسی با رؤسای ادارات تابعه در سراسر استان و استماع موارد مطروحه و معضلات موجود راهکارهایی ارائه نمودند و مقرر شد این جلسات تا حصول نتایج کامل به صورت مستمر ادامه یابد.
همچنین مدیرکل ثبت فارس با تقدیر از عملکرد ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان های اقلید، جهرم، خفر و فسا به جهت دارا بودن بالاترین آمار در زمینه صدور اسناد و ادارات ثبت آباده، داراب، لار و نی ریز در تثبیت مالکیت اراضی ملی ابراز امیدواری نمود در ماه های باقیمانده تا پایان سال نیز با همدلی و همگامی ادارات ثبت و منابع طبیعی استان شاهد نتایج چشمگیر در این زمینه باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11188

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.