• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10
فرماندار ممسنی:

چهار شبکه تلویزیونی به شبکه های موجود دیجیتال ممسنی اضافه می شود

  • کد خبر : 11182
  • 07 آذر 1399 - 14:23
چهار شبکه تلویزیونی به شبکه های موجود دیجیتال ممسنی اضافه می شود

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ممسنی ،داود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی گفت :با توجه به پیگیری های مستمر نماینده محترم و فرمانداری معاون فنی صدا و سیمای مرکز فارس اعلام نمود از روز یکشنبه هفته اینده چهارشبکه تلویزیونی تماشا،شما،امید،ایران کالا به شبکه های موجود اضافه می گردد . متن […]

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ممسنی ،داود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی گفت :با توجه به پیگیری های مستمر نماینده محترم و فرمانداری معاون فنی صدا و سیمای مرکز فارس اعلام نمود از روز یکشنبه هفته اینده چهارشبکه تلویزیونی تماشا،شما،امید،ایران کالا به شبکه های موجود اضافه می گردد .


متن پیام جناب مهندس فیروزی معاون محترم فنی صدا و سیمای فارس خطاب به فرماندار ممسنی به شرح زیر می باشد :
بمنظور جلب رضایت مخاطبین ارجمند و ایجاد عدالت رسانه ای در یک فرآیند زمانی که از روز یکشنبه ۹۹/۹/۹ به دستور رییس سازمان صداوسیما آغاز می شود بطور همزمان در کل کشور تغییراتی در کمیت و کیفیت شبکه های تلویزیونی دیجیتال به وقوع خواهد پیوست.

همزمان با تغییر چیدمان شبکه‌های تلویزیونی در فرستنده‌های دیجیتال موجود ، چهار شبکه «تماشا، شما، امید و ایران‌کالا» به بسته‌های اول و دوم اضافه می‌شود.
این امر به تدریج و با مراجعه تیم های فنی صداوسیما به تک تک ایستگاههای قبلا دیجیتال شده سطح استان و اعمال تغییرات و سپس جستجوی مجدد گیرنده های دیجیتال توسط مخاطبان ارجمند انجام خواهد شد.

به این ترتیب برای بیش از ۹۶ درصد جمعیت استان فارس ۴ شبکه جدید افزوده خواهد شد و نیازی به هیچگونه تغییر سخت افزاری یا خرید دستگاه جدیدگیرنده نیست. در این دسته شبکه «پرس تی‌وی» حذف و کیفیت همه شبکه ها اس‌دی خواهد بود.

با توجه به اینکه در یک پروژه ارزشمند شبکه های صداوسیما به HD ( با کیفیت و وضوح بیشتر تصویر) ارتقا یافته برای اینکه امکان ارسال بیشترین تعداد شبکه بر روی فرستنده های موجود بسته سوم TS3 فراهم شود استاندارد جدید فشرده سازی HEVC و نسل دوم دیجیتال DVB-T2 در این بخش انتخاب شده و مراکز استان ها و نقاطی که قبلا فرستنده بسته سوم را داشته اند هشت شبکه (یک، سه، خبر، مستند، ورزش، آی‌فیلم، نسیم و پویا) قابل دریافت با گیرنده‌های DVB-T2/HEVC خواهد بود.
پوشش جمعیتی این بخش در استان فارس حدود ۵۷ درصد کل استان شامل شیراز و مراکز شهرستانهایی می باشد که قبلا با تامین اعتبارات لازم صاحب بسته سوم بوده اند.

فقط درمراکز استانها وکلان شهر شیراز بعنوان بسته چهارم️ پخش نسخه اچ‌دی چهار شبکه «تماشا، نمایش، افق و ایران‌کالا»قابل دریافت تنها با گیرنده‌های DVB-T2/HEVCخواهد بود.

در طی این فرآیند بروز اشکالاتی در صداوتصویر محتمل است که ان شا الله همکاران فنی مرکز با بسیج همه جانبه امکانات و تشکیل تیم های مختلف سعی در به حداقل رساندن اشکالات خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11182

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.