• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

تجهیز ماشین آلات کشاورزی بیضا به دستگاه هوشمند سوخت

  • کد خبر : 111645
  • 14 مهر 1403 - 9:34
تجهیز ماشین آلات کشاورزی بیضا به دستگاه هوشمند سوخت
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از نصب دستگاه هوشمند سوخت (GPS) برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: این عملیات با هدف پایش و نظارت بر میزان سوخت تخصیصی بخش کشاورزی انجام می شود و قرار نیست سهمیه ها کاهش یابد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با بیان اینکه این دستگاه بر روی ماشین‌آلات کشاورزی فعال نصب می‌شود، افزود: اجرای این عملیات در بیضا از اوایل مهرماه امسال شروع شد.

به گفته مویدی؛ این اقدام براساس مصوبه ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و تفاهم‌نامه بین استانداری، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اجرا می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکل تأمین سوخت ادوات کشاورزی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است، اجرای این طرح با هدف عادلانه سازی توزیع سوخت و به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد تراکتور‌ها با استفاده از مدیریت مصرف سوخت و مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی است.

او تصریح کرد: مبنای تخصیص سوخت میزان کارکرد واقعی و پیمایش تراکتور است و به هر میزانی که سوخت مصرف شود به کشاورز تخصیص داده می شود.

وی با اشاره به وجود هزار و ۴۰۰ دستگاه تراکتور فعال در بخش کشاورزی این شهرستان توضیح داد: هزینه نصب جی پی اس بر روی هر دستگاه هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است که توسط یک شرکت دانش بنیان انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خاطر نشان کرد: یک بسته تشویقی شامل هزار لیتر سهمیه مازاد گازوئیل، به ۱۰ نفر اول نصب کننده این دستگاه هوشمند اهداء خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=111645

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.