• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0
شهردار اصفهان؛

اصفهان، شیراز و یزد با هم افزایی و همدلی تجربه موفقی در سطح ملی و بین المللی رقم خواهد زد

  • کد خبر : 111522
  • 12 مهر 1403 - 18:46
اصفهان، شیراز  و یزد با هم افزایی و همدلی تجربه موفقی در سطح ملی و بین المللی رقم خواهد زد
شهردار اصفهان گفت: اصفهان، شیراز و یزد با انعقاد این تفاهم نامه و با هم افزایی و همدلی تجربه موفقی در سطح ملی و بین المللی رقم خواهد زد.

علی قاسم زاده در آئین امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه مثلث طلایی گردشگری ایران بین سه شهر تاریخی شیراز، یزد و اصفهان گفت: اصفهان دارای هویت تاریخی است و ۲۴ هزار هکتار دارد که یک هزار و ۹۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد که یک هزار و ۲۰۰ خانه تاریخی شناسایی شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سه بار این شهر پایتخت ایران بوده است و در حوزه هویت فرهنگی و هنری در حوزه مختلف هنری صاحب سبک است، تاکید کرد: اصفهان از حیث فرهنگی و زیست محیطی زندگی مسالمت آمیز دارد و ۴۵۰ اثر ثبت شده صنایع دستی در یونسکو ثبت کردیم که ۲۷۰ اثر آن در اصفهان تولید می شود و یک هزار و ۲۰۰ فروشگاه صنایع دستی و ۸۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه رنج بی آبی زاینده رود را تحمل می کنیم، تاکید کرد: زیباترین رودخانه آرام منطقه را داریم و امیدوارم آب در آن جاری شود.

قاسم زاده از وجود ۱۹۹ مرکز آموزش عالی و دانشگاه در شهر اصفهان خبر داد و گفت: ۲۰۸ دانشجو در اصفهان مشغول هستند و ۹ هزار دانشجوی خارجی از ۱۲ ملیت های مختلف حضور دارند.

وی با اشاره اینکه فولاد مبارکه، ذوب آهن و پالایشگاه هم جز هویت های این شهر محسوب می شود، اضافه کرد: ما می توانیم به عنوان یک ضلع از مثلث طلایی کمک کنیم با هم افزایی و با همدلی تجربه موفقی در سطح ملی و بین المللی رقم بزنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=111522

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.