• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0
شهردار یزد؛

شیراز، اصفهان و یزد ویترین گردشگری کشور هستند

  • کد خبر : 111515
  • 12 مهر 1403 - 18:37
شیراز، اصفهان و یزد ویترین گردشگری کشور هستند
شهردار یزد با بیان اینکه شیراز، اصفهان و یزد ویترین گردشگری کشور هستند، گفت: هیچ تور گردشگری بدون دیدن این سه شهر شکل نمی گیرد.

ابوالقاسم محی الدینی در آئین امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه مثلث طلایی گردشگری ایران بین سه شهر تاریخی شیراز، یزد و اصفهان گفت: امیدوارم آمریکا هم درس گرفته باشد و سگ هار خودش را قلاده کند تا مجبور نشویم با دست خودمان آن را هلاک کنیم.

شهردار یزد با اشاره به اینکه از شهر دارالعباده یزد و شهر میراث جهانی ایران در این جمع حضور دارم، گفت: صحبت گردشگری در شهر شیراز زیره به کرمان بردن است و شیراز میان رشته ایست و با زندگی عموم مردم سروکار دارد.

وی گفت: طبیعتا با چنین گستردگی وسیعی از مضمون، شاخه ها و گونه ها دسته بندی فراوانی حول محور گردشگری شکل می گیرد و میراث باشکوه صفوی در اصفهان جمع شعرای بزرگ ایرانی، میراث باستانی در کلان شهر شیراز و معماری دست نخورده ثبت جهانی در یزد ترکیب طلایی است و من به عنوان شهردار شهر دارالعباده شهر میراث جهانی یزد، یک ضلع از این میراث ماندگار و باشکوه خدمتگزاری به این شهر را افتخار خود می دانم و این  تفاهم نامه سه جانبه که امروز به امضا می‌رسد، مهر تاییدی است بر قرن ها همزیستی، همسایگی، تعامل فرهنگی، مراودات تاریخی و هم افزایی در جهت تبلور آنچه به عنوان فرهنگ، تمدن و روح ایرانی می شناسیم.

وی گفت: این تفاهم نامه تاکیدی مجدد بر تعهد سه شهر و سه استان برای ارتقا و درخشش یک تصویر واحد، تصویر یک شهر زیبا و تاریخی ایران اسلامی است و این این تفاهمنامه نقطه تحکیم ابتکاری محسوب می شود که سه سال گذشته آغاز شده و امروز به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد و تفاهم نامه مثلث گردشگری طلایی، یک چرخه همیاری هم افزایی و یک اکوسیستم سه جانبه به حساب می آید که همه اعضای آن به دنبال پیشرفت، رشد و شکوفایی هستند.

شهردار یزد گفت: سه شهر سه روایت و سه تجربه در یک قاب و در یک تصویر با نام ایران دیدنی است و باید دست به دست هم دهیم در این مثلث پر امید، بهترین تصویر از کشورمان را کیلومترها دور تر از پایتخت به جهان ارائه کنیم.

محی الدینی با اشاره به اینکه هر اتفاقی که روی می دهد در شهر ها با محوریت شهرداری ها شکل می گیرد، افزود: وقتی شما در یک کشور پرجاذبه شهردار هستید یک مدیر گردشگری محسوب می شوید و بدون تعارف بی اغراق می گویم شیراز، اصفهان و یزد ویترین گردشگری کشور هستند و هیچ تور گردشگری بدون دیدن این سه شهر شکل نمی گیرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=111515

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.