• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
1
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد؛

کاهش ۳۸ درصدی حوادث در شش ماهه نخست ۱۴۰۳

  • کد خبر : 110431
  • 07 مهر 1403 - 10:02
کاهش ۳۸ درصدی حوادث در شش ماهه نخست ۱۴۰۳
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آمار عملیات‌های سازمان آتش نشانی در شش ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نشان دهنده کاهش ۱۱ درصدی عملیات است و این بدین معناست که ۳۸ درصد کاهش حادثه داشتیم.

هادی عیدی پور در آیین بزرگداشت روز آتش نشان و همزمان افتتاحیه نمایشگاه دستاوردها و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به مناسبت روز آتش نشان اظهار کرد: رسالت ما در سازمان آتش نشانی از زمانی آغاز می‌شود که استخدام صورت می گیرد و آتش نشان قسم یاد می‌کند تا نجات جان انسان‌ها بدون در نظر گرفتن نژاد، رنگ پوست، مذهب از هر قشری بدون فوت وقت در دستور کار باشد.

وی افزود: بزرگترین سرمایه سازمان آتش نشانی، اعتمادی است که مردم به ما دارند و این موضوعی است که ما را روز به روز پایدارتر می‌کند تا خدمات بهتری را به شهروندان ارائه بدهیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: آمار عملیات‌های سازمان آتش نشانی در شش ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است و این بدین معناست که ۳۸ درصد کاهش حادثه داشتیم و در شش ماهه اول سال جاری ۲ هزار بار زنگ آتش نشانی شیراز کمتر به صدا در آمد.

عیدی پور خاطر نشان کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز اولین مدرسه آتش نشانی راه‌اندازی شد و در سال تحصیلی جاری ۲۵ دانش آموز جذب شد و تا مقطع دیپلم آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

وی تاکید کرد: ایمن سازی اماکن، فعالیتی بین بخشی است که همه دستگاه‌ها با آن درگیر هستند و این موضوع صرف سازمان آتش نشانی نیست و دستگاه‌های مختلف باید به آن ورود کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکید کرد: بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها نیاز به اصلاح دارد. چرا که آتش نشانی در این موضوع قدرت اجرایی ندارد و در هنگام ورود به یک ملک نا ایمن عملاً ضابط قضایی نیست که بتواند اعمال قانون کند.

عیدی پور همچنین به پویش های اجرا شده در این کلان شهر اشاره و اضافه کرد: با اجرای پویش چهارشنبه سوری اصیل در دومین سال متوالی کاهش ۸۰ درصدی حوادث این روز را شاهد بودیم و پویش نجات طبیعت شیراز موجب کاهش ۴۵ درصدی حوادث در عرصه های طبیعی شد. همچنین در زمستان سال گذشته تنها یک نفر فوتی بر اثر گازگرفتگی داشتیم.

وی از کاهش زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه خبر داد و ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری در مقایسه با شش ماهه سال گذشته ۱۱ ثانیه کاهش رسیدن به زمان حوادث را داشته ایم و تلاش ما این است که با راه‌اندازی ایستگاه‌ها زمان رسیدن به محل حادثه که در حال حاضر ۵ دقیقه و ۲۰ ثانیه است به زیر ۵ دقیقه کاهش یابد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در پایان از شهردار شیراز درخواست کرد تا مشکل مسکن آتش نشانان را رفع کند. چرا که این موضوع یک چالش اساسی برای آتش نشانان است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=110431

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.