• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
0

همایش «ذهن سبز» برای آشنایی با بیماری آلزایمر در شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 110286
  • 06 مهر 1403 - 18:57
همایش «ذهن سبز» برای آشنایی با بیماری آلزایمر در شیراز برگزار شد
با همکاری مشترک اداره پیشکسوتان آموزش و پرورش فارس و انجمن آلزایمر فارس همایش ذهن سبز جهت آشنایی پیشکسوتان و عموم جامعه با عوارض بیماری آلزایمر امروز، ۶ مهرماه در شیراز برگزار شد.

در این همایش رئیس اداره پیشکسوتان آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اهمیت آموزش و آگاهی‌بخشی به بازنشستگان و سالمندان در خصوص بهتر زیستن، چالش‌ها و مراقبت‌های سلامتی و بهداشتی و به‌ویژه بیماری آلزایمر اظهار کرد: با توجه به آمار بالای این بیماری در ایران و جهان، برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی آشنایی سالمندان و سایر مردم با عوارض بیماری آلزایمر با برگزاری کلاس‌های مختلف مطابق علم روز دنیا است.

غلامی با تاکید بر غنی‌سازی اواقات فراغت بازنشستگان و برگزاری کلاس‌های متعدد علمی و اموزشی توسط این اداره به صورت هفتگی بیان کرد: این بیماری هزینه‌های سنگین مالی و روانی بر خانواده‌ها وارد می‌کند. لذا از همین ابتدا باید با آموزش‌های صحیح اطلاع‌رسانی‌ها صورت گیرد تا افراد نسبت به آن آگاهی کامل پیدا کنند.

وی در پایان تصریح کرد: در این راستا برنامه همایش ذهن سبز با همکاری اداره امور پیشکسوتان آموزش و پرورش و انجمن آلزایمر برگزار شد با شعار جهانی هم اکنون زمان اقدام برای دمانس و آلزایمر که مورد استقبال بسیاری نیز قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم قدم‌هایی در جلوگیری از این بیماری خطرناک برداشته باشیم.

در ادامه مدیر عامل انجمن آلزایمر استان فارس نیز در سخنانی اظهار کرد: از ۱۵شهریور تا ۱۵مهرماه هر سال به عنوان ماه آگاهی‌رسانی در خصوص دمانس وآلزایمر تعیین شده است که شعار جهانی امسال «هم اکنون زمان اقدام برای دمانس هم اکنون زمان اقدام برای آلزایمر» است.

روشن افزود: ما تلاش داریم بتوانیم مردم را در این ماه به آگاهی برسانیم که بیماری آلزایمر روند سالمندی نیست و ممکن است از سنین پایین ترشروع و در سالمندی خود را نشان دهد لذا نیاز است در راستای پیشگیری اقداماتی صورت گیرد.

وی بیان کرد: در هر ۳ ثانیه یک نفر در جهان و هر ۷دقیقه یک نفر در ایران به انواع دمانس که شایع‌ترین آن آلزایمر است دچار می‌شود لذا نیاز به پیشگیری جدی است و تصویب سند ملی دمانس توسط دولت‌ها و اختصاص بودجه در راستای پیشگیری امری اجتناب‌ناپذیر است

روشن با بیان اینکه ما آموزش‌هایی در خصوص اختلالات رفتاری بیماران آلزایمر و شیوه‌های مراقبت از آنها همچنین کارگاه‌های آموزشی توانمندی ذهنی، تقویت حافظه و مشاوره تخصصی و انجام تست‌های تشخیصی و ارجاع به متخصصین مربوطه جهت پیگیری روند درمان در صورت نیازارائه می‌دهیم، افزود: ما امسال را با فیلم «کفش‌هایم کو» با موضوع هم‌اکنون زمان اقدام برای دمانس و آلزایمر شروع کردیم و برنامه دوم همایش ذهن سبز با همکاری امور پیشکسوتان آموزش و پرورش و انجمن آلزایمر بود که برگزار شد.

روشن در عین حال گفت: برنامه‌های دیگری چون نقش ورزش جسمی و ذهنی مثل یوگا، موسیقی، تغذیه و سبک زندگی سالم در پیشگیری از آلزایمر بیماری و… توسط انجمن برگزار می‌شود ضمن اینکه در سال دو همایش به‌صورت ملی برای عموم جامعه به منظور آگاهی رسانی و فرهنگ سازی نیز برگزار می‌شود.

به گفته وی، تفاهم‌نامه‌های مختلفی با سازمان‌ها برای آموزش افراد منعقد شده و کلاس‌های کارگاه‌های آموزشی نیز در طول سال فعال است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=110286

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.