• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
0
مسئول نظارت و بازرسی سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز:

مردم ایران از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز بیش از ۷۹ میلیارد لایک در اینستاگرام داشته‌اند

  • کد خبر : 110134
  • 04 مهر 1403 - 21:01
مردم ایران از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز بیش از ۷۹ میلیارد لایک در اینستاگرام داشته‌اند
مسئول نظارت و بازرسی سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع)شیراز، با توجه به اهمیت فضای مجازی و آسیب های آن گفت:مردم ایران از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز بیش از ۷۹ میلیارد لایک در اینستاگرام و ۳۵ میلیون تصویر یا ویدئو بارگذاری نموده اند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز، سرهنگ پاسدار فرزاد دستخوش در همایش فضای مجازی و آسیب های شبکه های اجتماعی در جمع وابستگان و بازنشستگان سپاه که در نمازخانه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز برگزار شد، گفت:امروز فضای مجازی با فضای حقیقی به نحوی ممزوج شده که جدا کردن آن‌ها از همدیگر به نوعی غیر ممکن است.
سرهنگ دستخوش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که فضای مجازی به مثابه شمشیر دو دَم است، افزود:طبق فرمایش مقام معظم رهبری اینترنت در عین حال که نعمت است نقمت نیز هست. وی ابراز داشت: رهبری ورود تکنولوژی هایی مانند اینترنت به کشور، بدون وضع نمودن قوانین و مقررات برای آن را به سگ هاری تعبیر می‌کنند که هنوز قلاده ای برای آن ساخته نشده است.
مسئول نظارت و بازرسی سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز در ادامه با توجه به مخاطبان شبکه‌های اجتماعی بیان داشت: امروز فیسبوک به عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی جمعیتی بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر کاربر فعال در ماه دارد.
وی در ادامه به نقش یوتیوب به عنوان دومین شبکه اجتماعی ویدئو محور اشاره کرد و گفت: این شبکه پر مخاطب اجتماعی ۲ میلیارد ۷۰۰ میلیون نفر کاربر فعال در ماه دارد‌ و واتساپ و اینستاگرام نیز هر کدام به ترتیب با ۲ میلیارد و چهارصد میلیون و ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون کاربر فعال در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی گفت: مردم ایران از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز ۷۹ میلیارد لایک در اینستاگرام داشته‌اند و ۳۵ میلیون تصویر یا ویدئو در اینستاگرام بارگذاری نموده اند.
این مقام مسئول در ناحیه احمدبن موسی (ع) به معرفی نسلهای مختلف شبکه های اجتماعی، تاریخچه‌ و معرفی خصوصیات هرکدام پرداخت و آسیبهای امنیتی شبکه های اجتماعی را تشریح کرد و اذعان داشت: یکی از آسیب های جدی در شبکه های اجتماعی، استفاده از اطلاعات آشکار و پنهان کاربران است و در ادامه به راههای محفوظ ماندن از این آسیب ها اشاره شد.
وی در ادامه قسمتی را به واکاوی و بررسی بازیهای رایانه ای و خطرات و آسیبهای برخی از این بازیها اختصاص داده و عنوان کرد: بازی هایی مانند سیمز و جی. تی. ای خانواده ها و جوانان را مورد هدف قرار داده است.
او در ادامه، راهکارهایی برای مصون ماندن خانواده ها از این آسیبها ارائه نمود.
وی در پایان به پرسشهای وابستگان در خصوص فضای مجازی و هوش مصنوعی پاسخ داد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=110134

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.