• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
0
دبیر جامعه روحانیت شیراز؛

 برای تحول و به‌روزرسانی موقوفات تلاش کنیم

  • کد خبر : 109938
  • 03 مهر 1403 - 23:45
 برای تحول و به‌روزرسانی موقوفات تلاش کنیم
دبیر جامعه روحانیت شیراز با تأکید بر به‌روزرسانی موقوفات بیان کرد: باید در راه تحول و به‌روزرسانی موقوفات تلاش کنیم زیرا وقف یک کار باارزش و ماندگار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری شامگاه سوم مهرماه در همایش یاوران وقف که در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار شد، با بیان اینکه باید در راه تحول و به روزرسانی موقوفات تلاش کنیم، گفت: وقف یک کار با ارزش و ماندگار است، همان‌گونه که امروز مراکزی را می‌بینیم که مرتبط به اوقاف هستند، مانند مراکز درمانی و علمی که همه در خدمت به جامعه تلاش می‌کنند.

وی مسئولان را خطاب قرار داد و تصریح کرد: دو توصیه دارم، یکی احیای موقوفات که اگر احیا شوند می‌تواند جامعه را احیا کند.با توجه به اینکه فارس بیشترین موقوفات در سطح کشور را دارد و هزاران هکتار زمین لم‌یزرع و بی‌حاصل مانده است با همکاری متولیان باید آن‌ها را زنده کنیم.

طاهری توصیه دوم خود را با برکت دانستن موقوفات کوچک‌ دانست و افزود: برخی وقف‌های کوچک‌ شاید ارزش مادی نداشته باشد اما برکت دارند. وقف‌های بزرگ ارزشمند و وقف‌های کوچک برکت دارند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز ادامه داد: در کنار تمام نقطه ضعف‌ها، اگر یک سری موفقیت و ظواهر در کشورهای غربی مشاهده می‌شود و در زمینه‌های مختلف توانستند موفقیت به دست آورند به خاطر کمک‌ها و همکاری مردم بوده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: مردم در ۸ سال دفاع مقدس مردانه در دفاع از اسلام و نظام اسلامی ایستادند. ایران در ۲۰۰ سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون متر مربع از خاک خود را به کشورهای مختلف داده است. اما در زمان ۸ سال دفاع مقدس جوانان ما حتی یک وجب خاک ایران را به دشمن ندادند.

وی با تاکید بر اینکه آن‌که در راه خدا مال و جان خود را فدا کرده است، فداکاری وی مانند نور است و این نور خاموش شدنی نیست، گفت: این تفکر و این جهاد نابود نمی‌شود و این جهاد قدرتمندتر از گذشته خواهد شد.

طاهری در سخنان خود رژیم صهیونیستی و جنایات ‌آن‌ها را محکوم کرد و گفت: رژیم صهیونیستی برای بقا دست و پا می‌زند، با قدرت و امکانات رسانه‌ای قدرت خود را بزرگنمایی می‌کنند اما در واقع از درون در حال نابودی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و آغاز هفته وقف و هفته دفاع مقدس بیان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس به همت مردم این سرزمین یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم، نیروهای مردمی و نیروهای مسلح از خود گذشتگی و رشادت نشان دادند و در حالی که ۷۵ کشور دنیا مستقیم و غیر مستقیم با ایران وارد جنگ شدند اما با اراده مردم و فرامین امام راحل این جنگ با پیروزی به پایان رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی با بیان اینکه در هفته وقف یاد خیرین و واقفین را گرامی می‌داریم، تصریح کرد: این واقفین بخشی از اموال خود را برای رفع نیاز نیازمندان، در بحث اطعام و روضه‌خوانی، به پا داشتن مجلس عزای امام حسین(ع)، ساخت مساجد، بحث خیرات و مبرات، ساخت بیمارستان و بخش‌های مختلف وقف می‌کنند.

وی ادامه داد: وجود موقوفات زیاد نشان‌دهنده عزم و سخاوت مردم فارس است. در فارس یک‌هزار و ۴۰۸  بقعه متبرکه و بالغ بر۱۴ هزار موقوفه و بالغ بر ۲۰۰ هزار رقبه موقوفه وجود دارد.

موسوی افزود: در حال حاضر با ۳۳ دفتر نمایندگی و اداره موقوفات را مدیریت می‌کنیم و تا آخر سال حدود ۳ اداره نیز اضافه خواهد شد. امیدواریم که با همکاری و همیاری مسئولان و سایر دستگاه‌ها این امر محقق شود.

وی، سنددار شدن موقوفات را یکی از الزامات و اولویت‌های سازمان اوقاف دانست و گفت: در بحث سند مالکیت اوقاف مقام اول را در کشور داریم.

موسوی بیمارستان نمازی، بیمارستان خلیلی، درمانگاه پوستچی، درمانگاه‌مطهری و امام رضا(ع) و همچنین شوشتری را جزو موقوفات فارس دانست و تصریح کرد: ساخت و ساز بزرگ‌ترین پرورشگاه با ۴۰ هزارمتر مربع انجام شده است که ۶۰۰ یتیم را حمایت می‌کند.

به گزارش سحاب پرس، در این مراسم از خیران، هیئت امنای، اصحاب رسانه، جامعه قرآنی و یاوران وقف استان فارس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=109938

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.