• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
0
مدیرکل بنیاد شهید فارس:

نیاز به حمایت مسئولان برای تسهیل واردات داروهای کمیاب جانبازان داریم

  • کد خبر : 109587
  • 01 مهر 1403 - 13:22
نیاز به حمایت مسئولان برای تسهیل واردات داروهای کمیاب جانبازان داریم
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس بر ضرورت حمایت مسئولان برای واردات تجهیزات و داروهای کمیاب جانبازان تأکید کرد.

سردار ابراهیم بیانی امروز، اول مهرماه در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مرکز توانبخشی جانبازان ضایعه نخاعی سلمان فارسی با یادآوری اینکه ۳ سال قبل در بازدید و تکریمی که استاندار از ایثارگران و جانبازان داشتند نسبت به درخواست آنان مبنی بر ساخت سوئیت برای خانواده‌های جانبازانی که از شهرستان می‌آیند، بیان کرد: در همین راستا ساختمان توانبخشی جانبازان ضایعه نخاعی سلمان فارسی با اعتبار یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان ساخته شد.

 وی ادامه داد: امروز بالای ۴۵ هزار جانباز داریم که از این تعداد ۷۰۰ نفر جانباز ۷۰ درصد و ۱۴۵ نفر جانباز قطع نخاع هستند.

بیانی با اشاره به ساخت فاز دوم بیمارستان ایثارگران جنت اظهار کرد: سعی داریم فاز دوم این بیمارستان تا ۲۲ بهمن به بهره‌برداری برسد و جانبازان بیشتری تحت حمایت قرار بگیرند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ۴۴ سال پیش یعنی در سال ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی شروع شد. کشور ایران در معرض تهاجم ناجوانمردانه دشمن بعثی که از حمایت شرق و غرب برخوردار بود، از راه زمین، هوا و دریا مورد حمله قرار گرفت.

بیانی با تاکید بر اینکه امام راحل به مردم آرامش می‌داد و آنان را راهنمایی می‌کرد، گفت: سال اول جنگ شرایط دشوار بود. ۲۰ شهر، ۳ هزار روستا و ۱۵ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران به تصرف دشمن درآمد. با حضور پرشور مردم از سال دوم جنگ، ورق برگشت اما در این راه جان‌ها و سلامتی‌های بسیاری از ما گرفته شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس تصریح کرد: لطف الهی را شاکریم که در پایان این ۸ سال این ملت یه وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند و تمام این‌ها را مدیون ملتی هستیم که آسایش و رفاه خود را فدا کرد تا کشورش را حفظ کند.

برای زنده نگه داشتن یاد شهدا هر سال باید بیشتر تلاش کنیم

وی با بیان اینکه باید هر سال بیشتر از سال‌های قبل برای زنده نگه داشتن یاد شهدا تلاش کنیم، گفت: دشمن می‌خواهد گذشته پر افتخار و رشادت شهیدان، ایثارگران و جانبازان به نسل امروز منتقل نشود و با تلاش بسیار سعی دارد جوانان را با مسائلی مغایر با این رشادت‌ها سرگرم کند.

وی با تأکید بر اینکه جبهه مقاومت، موفقیت‌ها و ایستادگی خود را از جنگ ۸ ساله ایران الگو گرفته است، اظهار کرد: ۸ سال دفاع مقدس یادآور عزت، افتخار، پیروزی و رشد و بالندگی ایران است.

بیانی به تشریح برنامه‌های بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: یادواره‌های شهدا در ۴۷ شهرستان در حال برگزاری و اجرا است و همچنین نواختن زنگ ایثار، گلباران قبور شهدا همراه با خوانش وصیت شهدا در آستانه شروع مدارس با هدف آشنایی با شهدا در دستور کار قرار دارد.

وی از برپایی میز خدمت توسط بنیاد شهید سراسر استان و هفتمین میز خدمت اداره حقوقی با حضور رییس دادگستری و معاونین این دستگاه خبر داد و گفت: در آستانه دومین کنگره بین‌المللی ۱۵ هزار شهید استان فارس هستیم و در همین راستا کنگره‌ها و یادواره‌ها در حال برگزاری است.

بیانی دیدار از خانواده شهدا را از وظایف ذاتی و اولیه بنیاد شهید دانست و بیان کرد: رسیدگی به اشتغال خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان دنبال می‌شود، این افراد برای استخدام در مشاغل دولتی همانند آحاد مردم باید در آزمون‌ها و مصاحبه‌ها شرکت کنند. سهمیه این افراد بین ۵ تا ۲۵ درصد است.

وی ادامه داد: وام‌های خود اشتغالی همانند آحاد مردم برای ایثارگران، جانبازان و شهدا وجود دارد، همچنین در حوزه مسکن اتفاقات خوبی در سه سال گذشته رقم خورده است و تلاش داریم آن دسته از کسانی که مستأجر هستند، خانه‌دار شوند.

بیانی در خصوص درمان و تجهیزات برای جانبازان، بیان کرد: مسئولان کمک کنند تا واردات تجهیزات و داروهای کمیاب جانبازان تسهیل شود تا شرمنده کسانی که جانشان را در راه کشور گذاشته‌اند، نشویم.

مجموعه فاز دوم بیمارستان ایثارگران جنت در حال تکمیل است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، تصریح کرد: مجموعه فاز دوم بیمارستان ایثارگران جنت در حال تکمیل است، همچنین مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) که در باغ جنت تعطیل شده بود و در دوره جدید مجدداً ساخت و ساز آن شروع شده است و تا نیمه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیانی با اشاره به اینکه کلنگ بیمارستان ۶۰۰ تخت خوابی ایثارگران در دولت سیزدهم به زمین زده شد اما امروز به موانع برخورد کرده است، گفت: برای شروع ساخت این بیمارستان نیازمند فعالیت‌ها، حرکت‌های جهادی و انقلابی هستیم. این بیمارستان به همه مردم خدمات خواهد داد و در خدمت همگان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=109587

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.