• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
مدیر کل تامین اجتماعی فارس خبر داد:

پنج خدمت دیگر تامین اجتماعی غیرحضوری شد

  • کد خبر : 10951
  • 04 آذر 1399 - 20:05
پنج خدمت دیگر تامین اجتماعی غیرحضوری شد
مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: پنج خدمت جدید شامل ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده کار و پیمانکار، استعلام وضعیت مستمری بگیران، استعلام وضعیت بیمه شدگان، تکمیل سوابق بیمه شدگان پاره وقت و نام نویسی افراد تبعی به خدمات غیرحضوری این سازمان اضافه شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی فارس ، ابراهیم کشاورز با اشاره به ورود به سومین هفته اجرای طرح ۳۰۷۰ که قرار بود بر اساس آن تا بهمن ماه ۳۰ خدمت و هر دوشنبه چند خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری شوند، گفت: در هفته سوم طرح ۳۰۷۰ قرار داریم که با تحقق آن ۷۰ میلیون از ۹۶میلیون مراجعه سالیانه به شعب تامین اجتماعی کاهش می‌یابد یعنی بیش از ۷۰ درصد خدمات غیرحضوری می شوند.

کشاورز با بیان اینکه در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی امکان استفاده از صندوق شخصی فراهم شده است، گفت: مفاصا حساب، استعلام وضعیت بیمه شدگان و مستمری بگیران و به طور کلی تمامی استعلام‌هایی که سایر دستگاهها از سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند از طریق صندوق شخصی به صورت غیرحضوری قابل دریافت است.
وی ادامه داد: بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان می‌توانند گواهی‌ها و استعلام‌ها را در صندوق شخصی خود در سامانه خدمات غیرحضوری ذخیره کنند و از طریق سازوکار طراحی شده در این سامانه به سایر دستگاهها مجوز دسترسی به صندوق شخصی خود را بدهند و دستگاه‌های مختلف گواهی مورد نیاز را از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند.
کشاورز اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی این آمادگی را دارد تا از طریق تبادل اطلاعات با سایر دستگاه ها ، زمینه کاهش مراجعات به سازمان را فراهم آورد .
وی افزود: در دو هفته گذشته سه خدمت غیرحضوری شدند و امروز پنج خدمت دیگر، الکترونیکی خواهند شد و نیاز به حضور بیمه شده را منتفی خواهد کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: در هفته‌های آینده نیز به برنامه اعلامی پایبند خواهیم بود. تا بهمن ماه سال جاری ۳۰خدمت غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی رونمایی و ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه به شعب کاسته می‌شود.

راهنمایی مراجعه کنندگان هنگام ورود به شعب و فعال سازی خدمات بر روی گوشی موبایل

کشاورز در پاسخ به اینکه آیا ارائه این خدمات به صورت حضوری ممنوع خواهد شد، عنوان کرد: ما نمی توانیم جلوی مراجعه مردم را بگیریم. اگر هم شخصی به شعب مراجعه کند همکار ما در ورودی شعب با ارایه بروشورهای تهیه شده همراه با qr کد وی را راهنمایی می کنند .

تطبیق اطلاعات هویتی افراد با شماره تلفن همراه

مدیرکل تامین اجتماعی درباره ثبت نام برای دریافت خدمات غیرحضوری و ضرورت ارائه شماره حساب و تطابق اطلاعات هویتی فرد با شماره تلفن همراه وی گفت: برای برخی خدمات شماره حساب می خواهیم و موبایل که به نام فرد باشد. در همه این موارد بخش قابل توجهی ثبت نام کرده اند و هرکس ثبت نام نکرده باید اطلاعاتش را تکمیل کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10951

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.