• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
0
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس؛

خیران به کمک میراث فرهنگی بیایند

  • کد خبر : 109479
  • 01 مهر 1403 - 11:33
خیران به کمک میراث فرهنگی بیایند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از خیران دعوت کرد تا به کمک میراث فرهنگی آمده و نیازهای این بخش را به صورت مستقیم تأمین و مدیریت کنند.

محمد ثابت اقلیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس با بیان اینکه نگهداری آثار باستانی و میراثی قطعاً نیاز به بودجه‌های کلان دارد، گفت: برای حفظ و نگهداری احسن آثار باستانی و میراثی بودجه دولتی کفاف لازم را نمی‌دهد و نیاز به کمک و همراهی مردم و خیران است.

وی با بیان اینکه ما دغدغه دوستداران میراث فرهنگی و مردم را در خصوص نگهداری آثار باستانی و تاریخی درک می‌کنیم و اصولاً ماهیت فعالیت‌های ما در همین راستاست، افزود: قطعاً وقتی کمک‌های مردمی در حفظ آثار باستانی بیشتر باشد، اقدامات بهتر و بیشتری می‌توان انجام داد.

ثابت اقلیدی با اشاره به کمک‌های خیران در نگهداری مجموعه جهانی تخت جمشید اظهار کرد: از ظرفیت‌های خیران هم در حوزه فضای سبز (درختان تخت جمشید) و هم پاکسازی محیط استفاده می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس یادآور شد: با حمایت خیران یک مجتمع سرویس بهداشتی با ۱۲ چشمه در مجموعه جهانی تخت جمشی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه انجمن خیران میراث فرهنگی در استان فارس تشکیل شده است، گفت: از عموم مردم دعوت می‌کنیم افرادی که دوستدار میراث فرهنگی هستند، به کمک ما آمده و نیازهای میراث فرهنگی را به صورت مستقیم مدیریت و تأمین کنند.

به گزارش سحاب پرس، چندی پیش کلیپی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که گروه‌های مردمی به صورت خودجوش اقدام به آبیاری درختان محوطه مجموعه جهانی تخت جمشید می‌کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=109479

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.