• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
0
استاندار فارس؛

ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها برای گسترش زیرساخت‌های بهداشت و درمان در فارس

  • کد خبر : 109475
  • 01 مهر 1403 - 9:51
ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها برای گسترش زیرساخت‌های بهداشت و درمان در فارس
استاندار فارس خواستار هم افزایی دستگاه‌ها برای گسترش زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان شد.

محمدهادی ایمانیه امروز، اول مهرماه در حاشیه بازدید از پیشرفت‌های عمرانی پروژه بیمارستان خیریه حضرت رسول اعظم(ص) شیراز گفت: بسیاری از زیرساخت‌های مهم استان به همت نیکوکاران و خیرین گرانقدر توسعه یافته و نقش آن‌ها در پیشرفت و بالندگی استان چشمگیر است.

وی در بازدید از مراحل ساخت بیمارستان مجتمع خیریه تخصصی و فوق تخصصی حضرت رسول اعظم (ص) با اشاره به اهمیت فعالیت‌های خداپسندانه افزود: یکی از ویژگی‌های استان فارس را حضور بانوان خیر در عرصه سلامت است و هر زمان که کلنگی در کار خیر بر زمین زده شده یا پروژه‌ای در این زمینه افتتاح شده است، سایر نیکوکاران هم برای پیشبرد پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

ایمانیه در ادامه از مدیریت شهری شیراز خواست مساعدت‌های لازم را در راستای پیشرفت و بهره‌برداری از این پروژه در دستور کار قرار دهند.

استاندار فارس بر ضرورت رفع مشکلات املاک از زمین‌های اهدایی توسط خیرین تأکید کرد و با ارائه پیشنهادی افزود: ساخت هر بخش از این مجتمع درمانی توسط هر یک از نیکوکار می‌تواند راهگشا باشد.

وی در ادامه قول مساعدی برای تامین مصالح ساختمانی از کارخانجات استان برای ساخت این بیمارستان داد و بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین مقیم خارج از کشور تاکید کرد.

تعیین تکلیف زمین‌های اهدایی نیکوکاران و همکاری شهرداری شیراز جهت تبلیغات محیطی این پروژه از موضوعات دیگری بود که استاندار فارس به آن‌ها اشاره کرد و خواستار هم‌افزایی برای بهره‌برداری سریعتر از این پروژه عام‌المنفعه شد.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل مجتمع درمانی حضرت رسول اعظم (ص) با بیان اینکه یکی از مشکلات شیراز توزیع ناعادلانه و نامتوازن زیرساخت‌های درمانی و بیمارستانی بود، گفت: بر همین اساس، تصمیم گرفته شد یک مجموعه بیمارستانی بزرگ در منطقه شرق شیراز به نام مجتمع خیریه تخصصی و فوق تخصصی حضرت رسول اعظم (ص) ساخته شود.

جواد شاه محمدی تصریح کرد: با تلاش مجمع خیرین تامین سلامت فارس، اعضای موسس و هیئت مدیره موسسه خیریه حضرت رسول اعظم(ص)، مسئولان وقت دانشگاه علوم پزشکی  شیراز و همراهی شهرداری، زمینی به مساحت سه و دو دهم هکتار در اختیار این مجموعه قرار گرفت و کلنگ این مجموعه به زمین زده شد.

وی بیان کرد: تا ابتدای سال ۱۴۰۳ حدود ۱۴ هزار متر از سازه بیمارستان با حمایت خیرین با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد تومان به قیمت روز ساخته شده است.

شاه محمدی با اشاره به انعقاد قرارداد بازطراحی نقشه‌های بیمارستان خبر از آغاز عملیات دیوارکشی و تاسیسات بیمارستان همزمان با تکمیل سازه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف ۱۳ ماه آینده، سازه کل بیمارستان تکمیل خواهد شود.

مدیرعامل بیمارستان حضرت رسول اعظم (ص) بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این بیمارستان ظرف ۳ سال آینده با همت خیرین و با مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیون دلار به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: با توجه به وسعت طرح، این بیمارستان در دو فاز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که در فاز اول، طبقه زیرزمین، همکف و بلوک چهار ساخته خواهد شد و در فاز دوم، مابقی طبقات بلوک یک، دو و سه به بهره‌‍برداری خواهد رسید.

در ادامه این مراسم مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس نیز با بیان اینکه خیرین از روزهای آغازین پروژه، زحمات زیادی کشیده‌اند، گفت: به همت والای آنان از ۱۱ سال پیش تاکنون این کار تعطیل نشده است.

علی اکبر رامجردی با بیان اینکه هر فردی از آحاد جامعه می‌تواند یک خیر باشد، گفت: خیرین کمک کردند و اجازه ندادند پروژه متوقف شود. سال گذشته به همت خیرین، ۱۷۰ پروژه نیمه تمام در حوزه سلامت فارس به نتیجه رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=109475

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.