• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0

از دستگیری قاتل تا به دام انداختن متهمان متواری / توصیه‌های پلیس برای بازگشایی مدارس

  • کد خبر : 109276
  • 29 شهریور 1403 - 19:53
از دستگیری قاتل تا به دام انداختن متهمان متواری / توصیه‌های پلیس برای بازگشایی مدارس
در اخبار کوتاهی که امروز، ۲۹ شهریورماه از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است اخباری نظیر دستگیری قاتل، دستگیری متهمان متواری و همچنین بروز تصادف با ۳ کشته و ۶ مجروح مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی کازرون امروز، ۲۹ شهریورماه از دستگیری قاتلی خبر داد که جوانی ۱۹ ساله را با ضربات سلاح سرد به قتل رسانده بود.

بیژن بارسالاری بیان کرد: در بامداد ۲۸ شهریورماه سال جاری در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل با سلاح سرد در یکی از محله‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که پسری ۱۸ ساله با دوست ۱۹ ساله خود (مذکر) در یکی از محله‌های این شهرستان درگیر و با سلاح سرد وی را به قتل و متواری شده است.

فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت قاتل را شناسایی و وی در حالی که با سواری تاکسی در حال فرار بود را دستگیر کنند.

بارسالاری با بیان اینکه قاتل علت و انگیزه قتل را اختلافات شخصی بیان کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

۳ کشته و ۶ مجروح در برخورد کامیون با سمند

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس گفت: در برخورد شدید کامیون با سواری سمند، ۳ نفر فوت و ۶ نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی استهبان ـ فسا، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد سواری سمند با ۹ سرنشین (کارگران زمین کشاورزی) به شدت با یک دستگاه کامیون برخورد کرده است.

رئیس پلیس ‌راه شمال استان اظهار کرد: بر اثر این سانحه، راننده و ۲ نفر از سرنشینان فوت و دیگر سرنشینان مجروح و روانه بیمارستان شدند.

دهقانی بیان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت این تصادف را عدم رعایت حق تقدم حین دور زدن از جانب راننده کامیون اعلام کردند.

دستگیری متهمان و محکومان متواری در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای عملیاتی دستگیری متهمان و محکومان متواری طی ۵ روز گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح عملیاتی دستگیری متهمان و محکومان متواری طی ۵ روز گذشته، ۱۰۴ نفر متهم و محکوم متواری دستگیر شدند.

اسماعیل زراعتیان افزود: اگر همه افراد جامعه نسبت به اتقاقات و رویدادهای اطراف خود حساس باشند و احساس مسئولیت کنند، قطعاً امنیت مطلوب‌تری را می‌توان در آن جامعه برقرار کرد، اقدامات قاطع و قانونی پلیس در راستای برخورد با مجرمان و متخلفان، سبب قانونمداری می‌شود و مؤلفه‌های امنیت را ارتقا می‌دهد.

رئیس پلیس شهرستان شیراز بیان‌ کرد: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه رویکرد پلیس مبتنی بر اصل پیشگیری و عدم وقوع جرایم است، تصریح کرد: پیشگیری، فرصت ارتکاب جرم را از بین می‌برد.

توصیه‌های پلیس فارس در آستانه بازگشایی مدارس

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با توجه به نزدیک شدن ماه مهر و بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.

حمید افرامن بیان کرد: ماه مهر؛ ماه عشق، دانش اندوزی و شکوفایی و رشد فرزندان این مرز و بوم است و به همین منظور این ماه از احترام خاص و ویژه‌ای در بین مردم عزیز کشورمان برخوردار است.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان فارس با شروع ماه مهر طرح‌های ویژه‌ای در خصوص برقراری نظم و امنیت دانش‌آموزان با استفاده از تمام توان و امکانات موجود در دست اقدام دارد و بهترین امنیت را مانند سال‌های قبل برای خانواده‌ها به ارمغان خواهد آورد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات، توجه به نکات پیشگیرانه و همکاری والدین و دانش‌‎آموزان با پلیس، در پیشگیری بسیاری از جرائم تاثیرگذار بوده و امنیت اجتماعی پایدار را به دنبال خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس تاکید کرد: والدین قبل از شروع ماه مهر با همکاری و مشورت مدیران مدارس نسبت به تعیین سرویس های دارای مجوز دانش آموزان اقدام کنند.

افرامن از شهروندان خواست از پارک بی مورد خودرو در مقابل مدارس که احتمال ایجاد مزاحمت برای سایرین را دارد خودداری کرده و در صورتی که والدین مجبور به سرویس‌دهی فرزندان خود باشند، دقایقی زودتر از منزل خارج شوند تا با شتاب و عجله رانندگی نکنند.

وی گفت: در صورتی که دانش آموزان مسیر مدرسه را پیاده طی می‌کنند به آنها بیاموزید کوتاه‌ترین راه و مسیرهایی که واحد های گشت پلیس تردد دارد انتخاب کنند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید اگر وسیله نقلیه‌ای در مسیر تردد آنان ایجاد مزاحمت می‌کند، شماره پلاک آن را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند، به خانواده‌ها توصیه کرد: به فرزندان خود بیاموزید با افرادی که از آن‌ها شناخت کافی ندارند و یا فاصله سنی زیاد با آنها دارند، معاشرت و دوستی نکنند.

وی خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: همانطور که می‌دانید بهترین و خیرخواه‌ترین مشاوران شما، والدین هستند؛ پس هر وقت دچار مشکل شدید بلافاصله مسئله را با والدین خود و اولیای مدرسه در میان بگذارید و سعی کنید اطلاعات و مشخصات فردی از قیبل نشانی و شماره تلفن منزل را به همراه داشته باشید تا چنانچه حادثه‌ای پیش آمد در اسرع وقت به شما کمک‌رسانی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس بیان کرد: والدینی که در روز اول مهر، فرزندان خود به خصوص اولی‌ها را سرویس‌دهی می‌کنند؛ با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در همان ساعت اول شروع مدارس احترام به قانون را به آن‌ها بیاموزند.

انتهای پیام

۱۱۴

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=109276

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.