• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0
دبیر جامعه روحانیت شیراز‌؛

دادگستری مانع ترویج برهنگی و سگ‌گردانی در سومین حرم اهل بیت(ع) شود

  • کد خبر : 109214
  • 29 شهریور 1403 - 13:47
دادگستری مانع ترویج برهنگی و سگ‌گردانی در سومین حرم اهل بیت(ع) شود
دبیر جامعه روحانیت شیراز از دادگستری استان فارس خواست تا مانع ترویج برهنگی و سگ‌گردانی در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری امروز، ۲۹ شهریورماه در نشست جامعه روحانیت شیراز با اعلام این مطلب گفت: دشمنی دشمنان با دین اسلام تمامی ندارد و به خصوص از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که ایران تبدیل به ام‌القرآء اسلام شده است، تلاش‌های دشمنان روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا با ایجاد شبکه ترویج مفاسد فرهنگی چهره جامعه اسلامی را تغییر دهد، بر ضرورت مقابله با این تلاش‌ها از سوی مسئولان امر تأکید کرد.

طاهری اهمیت غفلت‌زدایی از مسائل فرهنگی را یادآور شد و گفت: غفلت مسئولان و مردم از حوزه فرهنگ و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و رها کردن مسائل اصلی و زیرساختی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به ریشه کشور جمهوری اسلامی بزند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) این کلان‌شهر تأکید کرد: باید توجه و تمرکزی در خور شأن سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برای ریشه‌کن‌سازی و مقابله با معضلات فرهنگی و تلاش‌های دشمنان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات لبنان و شهادت جمعی از مردم این کشور توسط جنایتکاران صهیونیستی اشاره کرد و افزود: این وقایع اهمیت توجه به مسئله نفوذ را یادآور می‌شود. به طور کلی هر جنایت و خسارتی که در کشورهای اسلامی و برای مسلمانان رخ می‌دهد ریشه در نفوذ دارد لذا جامعه روحانیت به مسئولان توصیه می‌کند مسئله نفوذ را بیشتر از هر زمان دیگری جدی بگیرند.

طاهری با بیان اینکه نفوذ تنها در حوزه امنیتی و نظامی رخ نمی‌دهد بلکه ممکن است در هر سطحی رخ دهد، از نیروهای امنیتی خواست تا بیش از هر زمان دیگری مراقبت کنند و در بازگشت افراد به مراکز آموزشگاهی و دانشگاهی دقت کنند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در عین حال این نکته را متذکر شد که نباید مانع بازگشت افراد توانمند و وابسته به انقلاب به کشورمان شد اما در عین حال باید مراقب آسیب‌هایی که ممکن است نفوذ به کشورمان وارد کند، بود.

وی به جشن‌های ۲۵۰۰ ساله رژیم ستمشاهی در شیراز اشاره و هدف آن را مقابله با ارزش‌های مذهبی و دینی عنوان کرد و افزود: شیراز دارای بقاع متبرکه فراوانی است اما با این حال رژیم طاغوت تلاش زیادی داشت تا ریشه دینداری را در این شهر بخشکاند لذا جشن‌های هنر را برپا می‌کرد اما به لطف خدا و به برکت انقلاب اسلامی، طومار این حکومت فاسد برچیده شد.

طاهری با بیان اینکه البته هنوز همان جریان‌های منحط به شیراز چشم طمع دارند، به نقش اوقاف در مقابله با این جریانات سیاسی و فرهنگی فاسد اشاره کرد و افزود: اوقاف با ائمه جماعات و حوزه‌های علمیه تحت اشراف خود می‌تواند تلاش زیادی برای مقابله با انحرافات انجام دهد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز اظهار کرد: امروز اداره اوقاف برخی کشورهای حاشیه خلیج برنامه‌های زیرساختی برای حمایت و تقویت از علما و ائمه جماعات خود دارند اما در ایران طلاب شیعی درگیر مشکلات فراوانی هستند که نمی‌توانند آن طور که باید و شاید به عنوان سرباز نظام در برابر تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان قد علم کنند.

وی همچنین خواستار احیا و به‌روزرسانی موقوفات شد و افزود: امام راحل بر استفاده از موقوفات در موضوعات اصلی تأکید داشتند لذا مسئولان باید تلاش کنند تا موقوفات به محل اصلی خود بازگشت و کارکرد آنان احیا شود.

طاهری تأکید کرد: باید تلاش شود برنامه‌ریزی لازم برای احیای ظرفیت موقوفات و ایجاد درآمد برای آنان به روش‌های نوین و منطبق با نیازهای روز جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=109214

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.