• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
1
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)؛

جزئیات بیست‌ویکمین جشنواره «جبرئیل امین» اعلام شد

  • کد خبر : 109106
  • 27 شهریور 1403 - 22:00
جزئیات بیست‌ویکمین جشنواره «جبرئیل امین» اعلام شد
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در تشریح جزئیات بیست‌ویکمین جشنواره «جبرئیل امین» از تجلیل از ۴۷۰ حافظ کل قرآن کریم و حافظ ۲۰ جزء قرآن در شیراز خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، ۲۷ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از برگزاری بیست‌ویکمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» خبر داد و گفت: در این جشنواره از ۴۷۰ حافظ کل و ۲۰ جزء قرآن کریم این مؤسسه تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این حافظان طی دو سال اخیر در مراکز شبانه‌‌روزی یکساله حفظ کل قرآن کریم و همچنین مراکز روزانه موفق به حفظ قرآن شده‌اند، گفت: با توجه به نوع اجرای برنامه و تعداد حافظان، می‌توان گفت این برنامه بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم کشور است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تصریح اینکه از این تعداد ۲۵۶ نفر حافظ کل و ۲۱۶ نفر حافظ ۲۰ جزء قرآن کریم هستند، افزود: از ۴۷۰ حافظ قرآن، ۲۵۲ نفر بانو و ۲۲۳ نفر آقا هستند و بیشترین تعداد حافظان قرآن هم از استان فارس است.

شاهسونی زمان برگزاری این جشنواره را ساعت ۷:۳۰ صبح روز پنج‌شنبه، ۲۹ شهریورماه جاری و مکان آن را حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعلام  و تصریح کرد: در این جشنواره شاهد تلاوت غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشورمان و اجرای گروه تواشیح و همچنین تجلیل از حافظان قرآن کریم خواهیم بود.

وی از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، خطیب برجسته کشورمان در این مراسم خبر داد.

شاهسونی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این مؤسسه از سال ۷۵ تاکنون موفق به تربیت ۳۲۰۰ حافظ کل قرآن و بیش از ۷۰ هزار حافظ اجزاء مختلف قرآن کریم شده است، گفت: همچنین طی این مدت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مهدها و پیش‌دبستانی‌ها مؤسسه آموزش دیدند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از کلاس‌های روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم بهره برده‌اند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه از همکاری بیت‌الاحزان با نیروی انتظامی و نیروی دریایی ارتش خبر داد و افزود: این همکاری‌ها به منظور تربیت حافظان قرآن کریم انجام می‌شود.

وی از اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ای با نیروی زمینی ارتش از آبان‌ماه سال جاری به منظور راه‌اندازی مرکز شبانه‌روز حفظ کل قرآن در تهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به حمایتی که مخصوصا سپاه فجر از برگزاری جشنواره جبرییل امین داشتند، این مراسم به یادبود شهدای قرآنی و‌ ۱۵ هزار شهید استان فارس اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=109106

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.