• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0

وحدت جامعه اهل سنت و شیعه توطئه دشمن را نقش برآب می‌کند

  • کد خبر : 108738
  • 27 شهریور 1403 - 12:06
وحدت جامعه اهل سنت و شیعه توطئه دشمن را نقش برآب می‌کند
مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه وحدت در میان شیعه و سنی گفت: دشمن با برجسته کردن اختلافات شیعه و سنی سعی در تفرقه‌افکنی دارد تا از این فرصت برای چپاول ثروت کشورهای اسلامی استفاده کند، اما وحدت جامعه اهل سنت و اهل تشیع بسیاری از توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت بیان کرد: خداوند در قرآن کریم همه امت اسلامی و مردم مسلمانان را به همدلی و وحدت دعوت می‌کند و می‌فرماید همه مومنان با هم برادر هستند.

وی با استناد به آیات قرآن، بیان کرد: خداوند متعال در سراسر قرآن به دنبال نهادینه کردن همدلی و الفت بین امت اسلامی است. در حالی که از دیر باز دشمنان به دنبال اختلاف در صفوف امت اسلامی بودند و بخش قابل توجهی از اهداف خود را با اختلاف افکنی به نتیجه رسانده‌اند.

نماینده طلاب و فضلای شیراز در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان کرد: در اختلافات قومی، مرزی، ملیتی و اختلافات مذهبی جهان اسلام، همواره رد پایی از دشمن و استعمار را مشاهده می‌کنیم و تنها راه خنثی کردن حیله دشمن این است که هر جا ندای تفرقه دشمنان در بین امت اسلامی به گوش رسید به آن توجه نکرده و با آن مقابله کنیم.

وی ادامه داد: با حفظ حرمت‌ها باید تلاش کرد هم‌زیستی مسالمت آمیز احاد امت اسلامی مخدوش نشود و دشمن نتواند بذر کینه، دشمنی و ازهم‌گسیختگی نظام را بکارد و امت اسلامی باید هوشیار باشد و در کنار مباحثات علمی که بین نخبگان و اندیشمندان قبایل اسلامی اتفاق می‌افتند هرگونه توهین و حرمت‌شکنی بین امت اسلامی محکوم است و مورد قبول نیست.

استوار میمندی اظهار کرد: ما امروز شاهدیم که با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی و منویات و هدایت‌های مقام معظم رهبری(مدظله) در بسیاری از نقاط، شیعه و سنی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

دبیر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: در خط مقدم مقابله با صهیونیست‌ها حزب‌الله شیعه در لبنان و حماسه سنی در فلسطین هستند و جمهوری اسلامی از هر دو حمایت می‌کند.

استوار میمندی هدف مشترک همه جهان اسلام را ریشه‌کن کردن رژیم صهیونیستی دانست و گفت: امروز بیش از ۴۵ هزار نفر از مردم غزه به خاک و خون کشیده شده‌اند و صهیونیست‌ها به هیچ کدام از معاهدات و قوانین حقوق بشر و بین‌المللی پایبند نیستند، بنابراین شیعه و سنی در کنار هم در مواجه با دشمن صهیونیستی مشترک و حامیان آن‌ها آمریکای جنایتکار، انگلیس، آلمان و فرانسه باید ید واحد شوند تا شاهد عزت و اعتلای اسلام و مسلمانان باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=108738

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.