• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0
رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه:

روحانیت شیعه و سنی سردمدار وحدت و مقابله با نفاق دشمنان است

  • کد خبر : 108736
  • 26 شهریور 1403 - 22:28
روحانیت شیعه و سنی سردمدار وحدت و مقابله با نفاق دشمنان است
رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، علت عدم توفیق نفاق دشمن در جمهوری اسلامی را وحدت بین شیعه و سنی دانست و گفت: سردمدار این وحدت که توانسته است این اتحاد را ایجاد کند روحانیت شیعه و سنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عبداللهی شامگاه ۲۶ شهریور ماه در جشن هفته وحدت که با حضور مسلمانان شیعه و سنی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) در مسجد جامع اهل سنت شیراز برگزار شد، اظهار کرد: از همان ابتدای حیات مسیر سرنوشت بشریت تغییر پیدا کرد حوادثی که در آن زمان اتفاق افتاد تعجب برانگیز بود، اما ارکان شرک و کفر با ولادت پیامبر متلاشی شد، آتشکده هزار ساله که شعله‌های آن اطراف را روشن می‌کرد؛ خاموش شد. ۱۴ کنگره کاخ مدائن در هم فرو ریخت.

وی با بیان اینکه در زمان موعود بر اساس حکمت متعالی در روز بعثت، پیامبر (ص) از درون جامعه انسانی به عنوان آخرین منتخب خداوند برای هدایت بشریت منصوب شد، گفت: مبعث پیامبر شرایط تمدن بشریت را تغییر داد و رسالت آن حضرت تغییر سرنوشت بشر در مسیر پیشرفت و تعالی به سمت و سویی بود که دچار سقوط و انحطاط نشود و سرمایه این رسالت هم قرآن کریم بود.

عبداللهی تصریح کرد: بنیاد نفاق به دست استکبار رقم خورده است و از بین بردن وحدت بین امت اسلامی و تفرقه انداختن در جامعه اسلامی هدف دشمن شده است.

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه بیان کرد: امروز مهم‌ترین پایگاه در جامعه اسلامی مساجد است و امام خمینی(ره) با مسجد انقلاب را به پیروزی رساند؛ اگر قرار باشد فلسطین به پیروزی برسد فرزندان این مملکت نباید از مسجد دور شوند و اگر بنا است وحدت ایجاد شود نباید از روحانیت فاصله گرفت.

عبداللهی با بیان اینکه قدردانی مردم نوعی عبادت محسوب می‌شود، ادامه داد: باید بتوانیم جوانان را به سمت روحانیت جذب کنیم. امروز جذب جوانان به سمت دین یک تکلیف است و این کار به عهده روحانیت است. مسئولان استان فارس باید برای جذب جوانان به روحانیت کمک کنند.

وی تصریح کرد: وقتی خیمه‌گاه تمسک به خدا و دوری از شرک، قدرت خود را نشان داد شیاطین در مقابل این پایگاه‌ها ایستادند و مبنای اصلی نفاق از همین جا شروع شد؛ کسانی که به ظاهر اظهار ایمان می‌کردند در مرحله عمل به دلیل حسادت در مقابل پیشرفت تمدن اسلامی موذیانه یا به صورت غیر علنی توطئه کردند.

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، بنیانگذاران تفرقه و نفاق را کسانی دانست که در رکاب رسول خدا (ص) مدعی همراهی بودند و افزود: جریان نفاق از زمان پیامبر اسلام (ص) برای از بین بردن وحدت اسلام استمرار پیدا کرد و ائمه همیشه با نفاق درگیر بودند.

عبداللهی اظهار کرد: نکته اصلی برای جامعه‌ای که داعیه پذیرش رسالت را دارد توجه به مسئله نفاق و نفوذ منافقین است. حکمرانان برخی از ملت‌های اسلام از منافع ملل اسلام ارتزاق می‌کنند و برای رسیدن به منافع خود، امت اسلام را فدا می‌کنند. مکر شیطان با نفوذ منافقانه سردمداران، بلاد اسلام را به سقوط و انحطاط کشانده است. نفوذ نفاق باعث شده حکمرانان بلاد اسلامی در مقابل ارعاب مستکبران و مستعمران جرات عرض اندام نداشته باشند.

وی علت عدم توفیق نفاق دشمن در جمهوری اسلامی را وحدت بین شیعه و سنی دانست و گفت: سردمدار این وحدت که توانسته است این اتحاد ایجاد کند روحانیت است. روحانیت اهل سنت و اهل تشیع با یک مدیریت عالمانه در طول سنوات بعد از دوره رسالت و امامت درخشیدند.

عبداللهی افزود: تنها راه ضربه زدن به وحدت نظام اسلامی و مسلمانان ضربه زدن به اعتقاد و باور ولایی جوامع اسلامی است. اگر در این نقطه اقتدار را تضعیف کردند وحدت را از بین خواهند برد و اگر در این نقطه ناکام ماندند حتی اگر همه دنیا را مسلح کنند باز هم به هدف خود نخواهند رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=108736

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.