• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندان های فارس، مرکز وکلای قوه قضائیه و سازمان بسیج حقوقدانان استان

  • کد خبر : 10859
  • 03 آذر 1399 - 18:36
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندان های فارس، مرکز وکلای قوه قضائیه و سازمان بسیج حقوقدانان استان
در اجرای اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با هدف استفاده از خدمات حقوقی رایگان به زندانیان نیازمند و بی بضاعت زندان های استان و خانواده آنها از طریق مشاوره، ارشاد، معاضدت های قضائی و همچنین کمک به آزادی زندانیان نیازمند تفاهم نامه همکاری فیمابین اداره کل زندان های استان فارس و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس منعقد گردید.

در ابتدای این جلسه ابراهیمی مدیر کل زندان های استان فارس گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اصلاح وتربیت زندانیان ارائه کرد و اظهار داشت: در دو روز گذشته در اجرای طرح پایش زندانیان در زندان مرکزی شیراز با حضور مجموعه قضائی استان تعداد ۱۰۷ زندانی از زندان آزاد شده اند و اجرای این طرح تا پایش کامل زندانیان ادامه دارد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طرح پایش جهت کمک به زندانیانی است که به نوعی متنبه شده و دیگر مرتکب جرم نخواهند شد می باشد تا آسیب بیشتری به خانواده آنها وارد نشود. وی در پایان به نقش مهم نهادهای مردمی و خیرین اشاره کرد و گفت: در فرایند اصلاح و تربیت زندانیان خیلی مهم می باشد و اقدامات آنها نقش مهمی در سلامت جامعه دارد و مرکز وکلای قوه قضائیه و سازمان بسیج حقوقدانان می توانند همکاری هدفمند و خوبی را با مجموعه زندان ها از جمله همکاری در ارائه خدمات مشاوره ای، وکیل و کارشناس معاضدتی جهت ارائه خدمات رایگان به زندانیان نیازمند و خانواده آنها داشته باشند.

حسن عبدلیان پور رئیس هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: توفیق آزادی افراد نیازمند از زندان همانند ساخت مسجد می باشد و اظهار امیدوری نمود که در این کارخیر و با هدف سلامت جامعه با زندان همکاری لازم را خواهد داشت وی در ادامه اظهارداشت همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید کارهای فرهنگی را در اولویت کاری خودمان قراردهیم و با انجام یک کار فرهنگی پیش قدم شویم و بتوانیم به زندانیان نیازمند و خانواده آنها جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی خدمت رسانی کنیم و اداره کل زندانها را در این مسیر مهم یاری نمائیم .

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس گفت: در خصوص آزادی زندانیان نیازمند ما طی دو برنامه همکاری لازم با اداره کل زندانهای فارس در دو ایام مبارک خواهیم داشت یکی در چهارم آذر ماه میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام و دیگری در ۲۷ اسفند ماه ولادت حضرت امام حسین علیه السلام.

محمد فاضل علیزاده در ادامه افزود:کمک به آزادی زندانیان نیازمند کار خدا پسندانه ای می باشد اما بحث مهمتر اشتغال زندانیان می باشد زیرا اگر پس از آزادی زمینه اشتغال زندانی فراهم نگردد و در این خصوص چاره اندیشی نشود احتمال ارتکاب جرم مجدد و بازگشت دوباره آنان به زندان زیاد است.

وی در ادامه به پتانسیل استان در زمینه استفاده از ظرفیت های موجود اشاره کرد و گفت : باید از این ظرفیت ها به منظور اشتغال زندانیان بهره برداری نمائیم و علاوه بر اشتغال زندانیان زمینه لازم برای آن دسته از زندانیانی که در زندان حرفه ومهارت لازم را فرا گرفته اند با فراهم نمودن امکانات لازم ابزار ومکان اشتغال آنها را فراهم نمائیم تا فرایند بازاجتماعی آنها به بهترین شکل صورت پذیرد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس گفت : آموزش حرفه آموزی به زندانیان باید با توجه به نیاز روز باشد تا در جلوگیری از تکرار جرم موثر باشد و در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بین طرفین امضاء و مبادله گردید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10859

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.