• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
1

نرخ بازگشت سرمایه شرکت همراه اول هفت درصد است

  • کد خبر : 108191
  • 22 شهریور 1403 - 8:49
نرخ بازگشت سرمایه شرکت همراه اول هفت درصد است
مدیر عامل مخابرات ایران با اشاره به اینکه عدم توسعه ICT و زیرساخت های کشور در مقابل با سایر کشورهای منطقه بوده است ما باید بدانیم که برخی سیاست ها ما را عقب نگهداشت و نباید این اتفاق بیفتد و پیامد دیگری که این مشکلات داشته است، گفت: نرخ بازگشت سرمایه شرکت همراه اول هفت درصد است و شرکت باید از بانک با نرخ 25 تا 30 درصد تسهیلات بگیرد و نرخ هفت درصد بازگشت سرمایه داشته باشد.

مهندس مجید سلطانی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مخابرات منطقه فارس ضمن عرض درود به روح شهدای به ویژه شهدای استان فارس و عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، گفت: در طول این چهار سال توفیق پیدا نکردم در استان فارس حضور پیدا کنم و در جمع همکاران برای عرض خداقوت و خسته نباشید حضور می یافتم.

مدیر عامل مخابرات ایران با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران همانطور که می دانید یک شرکت بزرگ، با سابقه و خدمت رسان برای کشور، نظام و مردم محسوب می شود، تاکید کرد: در همه شرایط چه زمانی که وضعیت از لحاظ درآمد خوب بود و چه زمانی که خوب نبود، این شرکت هیچ موقع از خدمت رسانی پا پس نکشیده است و به مردم خدمت رسانی کرده است.

وی گفت: مخابرات ریشه در تاریخ این کشور دارد و ریشه قوی و توانمند وجود دارد و بعید می دانم که این شرکت را بتوان از پای درآورد مگر اینکه خودمان دچار سستی و نخوت شویم و مخابرات یک شرکت خدمات رسان و قوی است.

سلطانی با اشاره به اینکه در برهه ای از زمان شرکت دچار مشکلات مختلف شده است که از محیط درونی و بیرونی این مشکلات وجود داشته است، گفت: ما در درون هم مشکلاتی داشتیم و راهبردهایی که باید انجام می شده است در زمان مناسب انجام نشده است من خودم هم خود را مبرا از خطا نمی دانم اما زمانی برای انجام خطا در مخابرات وجود ندارد این مسائل و مشکلات ۲ موضوع را ایجاد کرده است.

وی گفت: عدم توسعه ICT و زیرساخت های کشور در مقابل با سایر کشورهای منطقه بوده است ما باید بدانیم که برخی سیاست ها ما را عقب نگهداشت و نباید این اتفاق بیفتد و پیامد دیگری که این مشکلات داشته است، باعث فشار مضاعف به همکاران شاغل و بازنشسته بوده است و وقتی شرکت توازن درآمد هزینه آن بهم بخورد، حتی اگر بهترین مدیر دنیا را بیاورید با ناترازی درآمد هزینه نمی تواند کاری انجام دهد.

سلطانی با اشاره به اینکه ۲ استراتژی را در نظر گرفتیم و اجرا شد که این ۲ مورد افزایش درآمد و کاهش هزینه بود و راهی غیر از این نداریم و شرکت باید درآمد خوبی داشته باشد و بتواند توسعه دهد، گفت: حرف از توسعه زدن بدون منابع درآمدی یک شعار بیشتر نیست و منابع درآمدی باید باشد که بتوان به همکاران و منابع انسانی، نظیر همکاران شاغل و بازنشسته توجه شود.

وی گفت: بزرگترین شرکت های دنیا در زمان کرونا مشکل درآمدی پیدا کردند و اولین کارشان هم تعدیل نیرو بود و اولین کارشان تعدیل نیروی انسانی بود برای اینکه ترازی درآمد و هزینه بهم نخورد.

سلطانی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۹۰، یک میلیارد دلار سود خالص داشته است و با چند برابر حجم شبکه این رقم در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۷۰ میلیون دلار رسیده معادل یک پانزدهم است، گفت: این شرکت دیگر نمی تواند توسعه دهد و نمی تواند منابع انسانی خود را حفظ کند این سیاست صنعت ICT را در کشور دچار مخاطره کرده است و انگیزه سرمایه گذاری در این صنعت را از بین برده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: نرخ بازگشت سرمایه شرکت همراه اول هفت درصد است و شرکت باید از بانک با نرخ ۲۵ تا ۳۰ درصد تسهیلات بگیرد و نرخ هفت درصد بازگشت سرمایه داشته باشد.

وی گفت: در بخش ثابت، نرخ بازگشت سرمایه یک و نیم درصد است و این یعنی نابودی صنعت است و از نابودی صنعت شکی نداشته باشید و کاری که در این مخابرات صورت گرفت با استراتژی افزایش درآمد و کاهش هزینه باید اقدام می کردیم که شرکت نجات یابد، در سال ۱۳۹۹ که مدیریت مخابرات را تحویل گرفتم درآمد عملیاتی هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، بیش از ۲ برابر شده است.

وی گفت: افزایش درآمد به خاطر افزایش تعرفه نبوده است و در سال ۱۴۰۱ بعد از خصوصی سازی رکورد افزایش درآمد عملیاتی را ۴۴ درصد زدیم هفت درصد از آن مربوط به افزایش تعرفه بوده و در سال ۱۴۰۲ این رقم به پنج درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: شما کار کردید و کسی به شما کمک نکرده است و سنگ اندازی هم خیلی بود ولی شما پیروزی به دست آوردید و با ایمانی که مدیران ما داشتند کار انجام شد و افزایش درآمد عملیاتی را شاهد بودیم شرکت باید به شکل های مختلف درآمد و درآمد عملیاتی اش رشد پیدا کند.

سلطانی گفت: باید هزینه ها را کاهش دهیم و اگر کاهش هزینه در این چهار سال نداده بودیم، باید پنج همت باید اضافه تر هزینه می کردیم و کل سود همراه اول را که ۹۰ درصدی ماست را هزینه می کردیم.

وی گفت: باید در درآمد عملیاتی و سود خالص در بخش ثابت باید به نقطه مثبت برسیم و مدیران مخابرات باید این موضوع را کنترل کنند و اعتقاد دارم بهترین کارکنان و مدیران را در مخابرات ایران داریم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: الان کسی نمی تواند به مخابرات انگ بزند که در توسعه سرمایه گذاری نکرده است با ناترازی درآمد هزینه ای در توسعه هم هزینه کرد و این عنایت الهی و پشتکار شما بود.

وی با اشاره به اینکه طرح نجما میانگین در کشور عملکرد ۹۵ درصدی نشان داده و این با دست خالی اتفاق افتاده است، گفت: با مدیریت جهادی می توان تحول به وجود آورد و با مولد سازی پروژه ها انجام شد و در موضوع توسعه شبکه تنها در لایه دسترسی نبوده است، فیبرنوری در خیابان ها و کوچه ها فقط لایه دسترسی است اما مخابرات در همه لایه ها توسعه داده است.

سلطانی افزود: توسعه در مخابرات ایران مثل خون در رگ های کشور است و اگر شرکتی توسعه را کنار گذاشت این شرکت مرده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران در سه سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سیار و ثابت توسعه داده است، گفت: در این مدت این شرکت، ۶۰ هزار میلیارد تومان هم به دولت جمهوری اسلامی ایران حق السهم داده است.

سلطانی با اشاره به اینکه حداقل بیش از ۳۰۰ میلیون دلار باید سالانه در حوزه ثابت و سیار سرمایه گذاری کند تا در استان معضل ارتباط نداشته باشید، تاکید کرد: نرخ بین المللی نگهداری شبکه بین پنج تا ۱۰ درصد است و باید سالی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای نگهداری شبکه کنار بگذاریم و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز ریالی تجهیزات در حوزه سیار و ثابت است.

وی افزود: استان فارس استان سرنوشت ساز برای شرکت مخابرات ایران است و در کل استان های بزرگ و کلان شهرها برای این شرکت سرنوشت ساز هستند و یک حرکت مثبت در فارس می تواند شرکت را به تعالی برساند و یک حرکت منفی باعث سقوط می شود.

سلطانی ضمن تجلیل از فرشید ایزدی،مدیر سابق که هفت سال با دست خالی توسعه را انجام داده است، افزود: نقش مخابرات منطقه فارس در مخابرات ایران بسیار مهم است و استان فارس جای کار زیادی دارد و شما امروز با حرکت جهادی این شبکه را که اکنون مثل ساعت کار می کند و این تجهیزات قدیمی را محافظت و نگهداری می کنید.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت مدیر جدید بسیار سنگین است، اظهار کرد: برای آینده استراتژی و طرح داریم و به طور قطع اگر عنایت به مخابرات ایران شود و اگر به طرح هایی که برای جهش در صنعت مخابرات در نظر گرفته شده، توجه شود به طور حتم در چهار سال آینده مخابرات متفاوت تر خواهد بود و طرح نجما با دست خالی انجام شد و این نشان می دهد که می شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: همه جای دنیا تغییر و تحول مدیریتی دارند و این تغییر و تحولاتی که در استان انجام می شود برای همین است و مدیران باید کارهای خوب قبلی را ادامه دهند و هر کار نامناسبی انجام شده، ترک شود و در علم مدیریت، جابجایی در یک سازمان مثل پله و بهم پیوسته است.

وی گفت: ما در مخابرات ایران یک رویکردی از سال ۱۴۰۱ آغاز کردیم و آن هم موضوع ایجاد جریان های درآمد برای شرکت مخابرات ایران بوده است و امروز همه شرکت های بزرگ مخابراتی دنیا به سمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت می کنند و کار در زیرساخت به تنهایی بازگشت سرمایه سختی دارد و کار سخت و درآمد بسیار کم است.

سلطانی گفت: موضوع اقتصاد دیجیتال باید برای همه مدیران فرض شود و درآمد پایدار تکانه ها روزگار را حل می کند و باید حواستان به ایجاد اقتصاد دیجیتال باشد و کشورهای دیگر مشکلات ما را ندارند و محدودیت های درآمدی ندارند و توسعه و زیرساخت خوب است اما باید ایجاد درآمدهای جانبی هم باید مد نظر مدیران مناطق قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: آرکو FTTH در کشورهای اروپایی میانگین ۲۰ دلار، در اربیل عراق حدود ۲۵ دلار، در چین هشت دلار بوده و در ایران سه دلار است آیا ما هزینه هایمان کمتر از آنان است و ما در تحریم هستیم و هزینه های ما برخی نقاط بیشتر هم هست.

وی گفت: ما باید حواسمان باشد که مدیرعامل یک شرکت آلمانی بابت خدماتی زیرساخت به پلت فرم ها می دهد درخواست هزینه می کند و از سیار و ثابت هزینه می کند و این یک شوخی نیست و برای ما به مراتب بیشتر است.

سلطانی گفت: مسائلی که از گذشته پیش آمده است حاصل سیاست ها بوده است و امروز مخابرات ایران طرح دارد و باید برای این طرح ها با تامین هزینه ها را فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=108191

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.